Holden Commodore VF: naposledy se zadním pohonem

Automobilka Holden včera oficiálně představila model VF, první z rodiny Commodore. Za podobně elegantní a moderně vybavený vůz by se koncern General Motors určitě nemusel stydět ani v Evropě…
Seznam kapitol
  1. Holden Commodore VF
  2. Fotogalerie

Důležitost australské značky Holden v rámci koncernu General Motors v posledních letech trvale roste. Holden například ladil Chevrolet Malibu pro exportní trhy, před necelým rokem navíc bylo rozhodnuto, že má Holden stavět auta pro Čínu. Navíc je třeba připomenout, že domácí, tedy australský trh zůstává jedním z největších odbytišť osobních automobilů se zadním pohonem, které Holden vyváží i do USA, kde se vesměs prodávají pod značkou Chevrolet.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Holden Commodore VF, zřejmě poslední generace s pohonem zadních kol

Teprve před několika hodinami Holden v Melbourne představil novou generaci řady Commodore VF, jež se podle všeho stane posledním Commodore se zadním pohonem, neboť již dříve Holden uváděl, že následující generace (2017) již bude postavena na globální platformě GM s pohonem předních kol.

Zajímavosti | Sportovní auta | Fascinace | Premiéry | Byznys | Design | Ostatní značky

Holden: poslední výspa velkých sedanů kapituluje

Podle šéfa Holdenu Mikea Devereuxe alespoň zůstanou zachovány výroba v Austrálii a jméno Commodore. Nicméně Commodore VF na snímcích ještě čekají krásné čtyři roky života, během kterých se opět podívá i do USA: již tuto sobotu tam oslaví premiéru Chevrolet SS, jenž má být jen nepatrně upravenou verzí nového Holdenu Commodore VF. Holden Commodore VF byl kompletně vyvinut přímo Holdenem v Austrálii a vyrábět se bude výhradně v Adelaide.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tento Commodore VF vypadá překvapivě dobře, péče byla věnována také propracovaným detailům

Podrobnosti k motorům prozatím nemáme, ale půjde zřejmě o dále modifikované zážehové agregáty V6 a V8. Oproti svému předchůdci má nový Commodore VF nabídnout spotřebu nižší asi o 10 %, za což vděčí třeba rozsáhlému využití vysokopevnostních ocelí a hliníkových slitin, elektromechanickému posilovači řízení nebo efektivnějšímu aerodynamickému tvarování.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Posádku čeká prostorný a kvalitně zpracovaný interiér

Do výbavy se dostávají moderní elektronické bezpečnostní prvky včetně Head-Up displeje s projekcí důležitých informací přímo do čelního skla, varování před nebezpečím kolize zpředu i zezadu nebo hlídání nechtěného opuštění jízdního pruhu a slepých úhlů zrcátek. Uživatelé ocení také poloautomatický parkovací asistent, multimediální palubní soustavu MyLink či bezklíčkové odemykání a startování. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na palubě australské novinky najdeme řadu moderních komfortních a bezpečnostních prvků 

V následujících měsících se v Austrálii čekají premiéry dalších verzí řady Commodore včetně pick-upu Ute, kombíku, luxusního prodlouženého Caprice či výkonné varianty z dílen HSV (Holden Special Vehicles). „Holden VF Commodore je skutečně o kategorii výše,“ slibuje Mike Devereux a dodává. „Žádné jiné australské auto není technicky tak moderní, a jsme pyšní na to, že jsme je vyvinuli a vyrobili sami a zde a že je budeme vyvážet do USA pro největší značku koncernu GM, Chevrolet“.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Holden Commodore VF
  2. Fotogalerie
Chevrolet Aveo 1.399
Rok výroby: 2006
Stav: 70 455 km
Cena: 65 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 150 976 km
Cena: 180 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.796
Rok výroby: 2011
Stav: 89 533 km
Cena: 205 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 5 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků