Holden Commodore se rozloučí speciální edicí s motorem z Corvetty ZR1

Po Fordu Falcon skončí i Holden Commodore. Navíc australská pobočka General Motors do roku 2017 zavře své brány úplně.

Tak to vypadá, že přijdeme o poslední zbytky jistoty, kterou jsme mohli vkládat v australský kontinent. Brian Johnson přestal kvůli zdravotním problémům zpívat v AC/DC a místní pobočka General Motors, automobilka Holden, do roku 2017 ukončí výrobu nejen legendárního modelu Commodore, ale i všech ostatních aut. Je to součást plánu restrukturalizace koncernu GM.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Holden přestane do roku 2017 vyrábět v Austrálii auta úplně, propuštěny budou skoro tři tisícovky lidí. Ze světa tak zmizí i legendární model Commodore. Rozloučí se ale speciální edicí, která dostane kompresorem přeplňovaný osmiválec z Corvetty ZR1

Holden Commodore plní na australském trhu velmi univerzální roli. Prodává se jako sedan a také jako kombi. Chybět ovšem nemůže ani klasický pick-up Ute, který je australskou specialitou. Tomu všemu ale bude brzy konec, aspoň tedy v té podobě, v jaké Holden známe.

Zajímavosti | Ford | Sedany

Australský Ford Falcon se loučí limitovanou edicí XR6 a XR8 Sprint

General Motors připravuje novou platformu a budoucnost výroby aut v Austrálii není vůbec jistá. Než se ale Holden Commodore odebere do zasloužené penze, vznikne poslední limitovaná edice sedanu, která dostane pod kapotu kompresorem přeplňovaný osmiválec 6,2 l z Chevroletu Corvette ZR1.

Pohonná jednotka LS9 má v australském sedanu nabídnout výkon „přes 600 koní“, ale přesné číslo ještě nikdo nezná. Ví se také to, že vůz bude mít výhradně manuální převodovku. A to z toho prostého důvodu, že žádný automat by nebyl schopen přenést takový výkon.

Zajímavosti | Sportovní auta | Sedany | Opel

Vauxhall VXR8 GTS aneb My také chceme takový Opel!

Vznikne jen 250 kusů a zajímavé je, že nejprve dostanou na lince běžný osmiválec a pak se teprve přesunou do speciální dílny, kde jim bude vyměněn motor za silnější z Corvetty. Pohonné jednotky přijdou speciálně z USA.

Přesto pro australský Holden ještě nedávno existovala malá naděje. Belgický průmyslník Guido Dumarey zvažoval, že by závody Holdenu odkoupil a pokračoval ve výrobě sedanu Commodore a ostatních modelů založených na platformě GM Zeta pod jinou značkou. Podle všeho ale jednání zkrachovala.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků