Hofele Audi A5: R8 pro chudší

Tak na něco takového jsme dlouho čekali: vaše Audi A5/S5 nyní může být k „nerozeznání“ od supersportu R8...

Při pohledu na přiložené snímky bude každý z nás reagovat jinak, ale nad monitory zřejmě budou nejfrekventovanějšími výrazy typu „odporné“, nebo alespoň „kontroverzní“.

Podívejme se třeba na kontrastní, tmavé obklady na bocích karosérie za dveřmi. Audi R8 má něco podobného, ale důvod pro instalaci byl pragmatický: má motor uprostřed, bylo třeba ve voze udělat prostor pro golfové hole, takže se kabina protáhla a za sedadly vzniknul potřebný prostor. A aby na prodloužené karosérii nevznikly nudné plechové plochy, byl tento prodloužený prostor obložen panely z uhlíkových kompozitů. Někomu se líbí, jinému nikoli, každopádně se jedná o znak typický právě pro Audi R8. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Naproti tomu jsou vozy řady A5/S5 skutečně vyváženými stroji, které podobné improvizace nepotřebují. Snad z každého úhlu vyniká minimalistické, harmonické pojetí detailů a křivek. Za příklad poslouží decentní mělký prolis na bocích, který velmi jemným obloukem skrze dveře propouje přední světlomety s těmi zadními. Ne každý ze sériového Audi A5/S5 padne na zadek, ale podle mého názoru jde v současnosti o jeden z těch povedenějších vozů. Německá ladičská společnost Hofele Design se však se standardním vzhledem nespokojila a podařilo se jí něco výjimečného: tento ušlechtilý celek rozbít.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Jistě se však najde majitel Audi A5, řekněme s motorem 3,2 l, který pokukuje po stroji R8 s desetiválcem, ale z nějakého důvodu si jej nehodlá pořídit. Hofele nabízí prapodivný kompromis. Připravil sadu plastových obkladových dílů, jež má svým způsobem okrášlit příď, záď, ale hlavně strany vozu. Ale vše je zde jen „na oko“. Karbon není karbonem a čtveřice koncovek výfuků je falešná stejně jako „naběráky“ vzduchu v blatnících před zadními koly. Tohle auto je zkrátka celé falešné. Ale pokud se vám líbí, je to vaše věc...

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků