Řeč čísel je nezvratná. Podívejme se na to, kdo v uplynulých měsících uspěl a kdo naopak pohořel, když se do statistik započtou i prodeje lehkých užitkových vozů.
Pořadí se na prvních sedmi místech v loňském roce ve světě oproti roku 2011 nezměnilo. Až na osmém a devátém místě si své pozice prohodily Honda Motor a PSA Peugeot-Citroën.
První místo obhájil americký GM před Volkswagenem. V poli poražených skončila francouzská aliance PSA.
V loňském roce prodeje všech největších hráčů na automobilovém trhu rostly. Otázka zní, jak to bude letos. Lednová a únorová čísla totiž nesignalizovala hlavně pro francouzské automobilky nic hezkého ...
Prodeje osobních a lehkých užitkových aut
Pořadí | Výrobce | 2011 | 2012 |
1. | General Motors | 8 675 453 | 9 123 638 |
2. | Volkswagen (včetně Porsche) | 8 307 408 | 9 039 161 |
3. | Toyota | 7 492 687 | 8 976 058 |
4. | Renault-Nissan | 6 746 444 | 7 494 730 |
5. | Hyundai-Kia | 6 099 673 | 6 625 003 |
6. | Ford Motor | 5 259 866 | 5 285 260 |
7. | FIAT Auto-Chrysler | 4 006 954 | 4 185 193 |
8. | Honda Motor | 3 199 861 | 3 784 528 |
9. | PSA Peugeot-Citroën | 3 468 125 | 3 074 096 |
Zdroj: Passenger cars + light commercial vehicles, Global Insight, 2013