Historicky nejmenší motor značky Ford je tady. Jmenuje se 1.0 EcoBoost

Downsizing nezná mezí. Také Ford rozšiřuje nabídku o svého „prcka“. Jedná se o tříválec určený pro malé vozy značky Ford.

Downsizing. Tento pojem přijde někomu zajímavý, jiné čím dál tím víc rozčiluje. Je to pořád dokola. Vždy, když se objeví nějaký nový menší motor, je v tiskové zprávě napsáno to samé. Například něco ve smyslu, že nový šestiválec nabízí výkony osmiválce, ale zároveň produkuje méně emisí, má nižší spotřebu a tak dále. Toto pravidlo sice tak úplně neplatí pro všechny provozní režimy, ale tím se teď zabývat nebudeme. U nového litrového motoru řady EcoBoost se samozřejmě píše něco podobného. Tříválcový motor nabízí parametry čtyřválec, ale údajně je mimořádně úsporný. No uvidíme, jaký bude v praxi.

Novou motorizaci mají na svědomí vývojáři z technického střediska v britském Duntonu. Důraz byl kladen na zlepšení tepelné účinnosti a snížení vnitřního tření, zejména během zahřívání na provozní teplotu. Litrová novinka dostala několik zajímavých technických řešení, která v budoucnu Ford využije také pro své další motory. Tak například chlazení je rozděleno do dvou částí. Samostatně se chladí blok válců a hlava. Díky tomu je možné blok válců zahřát na pracovní teplotu dříve.

Další zajímavostí je sběrné potrubí odlité přímo do hlavy válců. Tím se ušetřila hmotnost a snižuje se tak teplota výfukových plynů. Chybět samozřejmě nemůže ani technologie EcoBoost, tedy přímý vstřik paliva, turbo a variabilní časování jak sacích, tak výfukových ventilů. Víc toho Ford o své novince v tuto chvíli nezveřejnil. Pouze zdůrazňuje, že ještě nikdy nevyráběl tříválcový motor. Další podrobnosti výrobce oznámí v září na autosalonu ve Frankfurtu.

Nejmenší EcoBoost se poprvé představí pod kapotou chystaného modelu B-MAX. Ten se začne prodávat na evropských trzích během příštího roku.
 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků