Historicky nejmenší motor značky Ford je tady. Jmenuje se 1.0 EcoBoost

Downsizing nezná mezí. Také Ford rozšiřuje nabídku o svého „prcka“. Jedná se o tříválec určený pro malé vozy značky Ford.

Downsizing. Tento pojem přijde někomu zajímavý, jiné čím dál tím víc rozčiluje. Je to pořád dokola. Vždy, když se objeví nějaký nový menší motor, je v tiskové zprávě napsáno to samé. Například něco ve smyslu, že nový šestiválec nabízí výkony osmiválce, ale zároveň produkuje méně emisí, má nižší spotřebu a tak dále. Toto pravidlo sice tak úplně neplatí pro všechny provozní režimy, ale tím se teď zabývat nebudeme. U nového litrového motoru řady EcoBoost se samozřejmě píše něco podobného. Tříválcový motor nabízí parametry čtyřválec, ale údajně je mimořádně úsporný. No uvidíme, jaký bude v praxi.

Novou motorizaci mají na svědomí vývojáři z technického střediska v britském Duntonu. Důraz byl kladen na zlepšení tepelné účinnosti a snížení vnitřního tření, zejména během zahřívání na provozní teplotu. Litrová novinka dostala několik zajímavých technických řešení, která v budoucnu Ford využije také pro své další motory. Tak například chlazení je rozděleno do dvou částí. Samostatně se chladí blok válců a hlava. Díky tomu je možné blok válců zahřát na pracovní teplotu dříve.

Další zajímavostí je sběrné potrubí odlité přímo do hlavy válců. Tím se ušetřila hmotnost a snižuje se tak teplota výfukových plynů. Chybět samozřejmě nemůže ani technologie EcoBoost, tedy přímý vstřik paliva, turbo a variabilní časování jak sacích, tak výfukových ventilů. Víc toho Ford o své novince v tuto chvíli nezveřejnil. Pouze zdůrazňuje, že ještě nikdy nevyráběl tříválcový motor. Další podrobnosti výrobce oznámí v září na autosalonu ve Frankfurtu.

Nejmenší EcoBoost se poprvé představí pod kapotou chystaného modelu B-MAX. Ten se začne prodávat na evropských trzích během příštího roku.
 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků