Historicky nejmenší motor značky Ford je tady. Jmenuje se 1.0 EcoBoost

Downsizing nezná mezí. Také Ford rozšiřuje nabídku o svého „prcka“. Jedná se o tříválec určený pro malé vozy značky Ford.

Downsizing. Tento pojem přijde někomu zajímavý, jiné čím dál tím víc rozčiluje. Je to pořád dokola. Vždy, když se objeví nějaký nový menší motor, je v tiskové zprávě napsáno to samé. Například něco ve smyslu, že nový šestiválec nabízí výkony osmiválce, ale zároveň produkuje méně emisí, má nižší spotřebu a tak dále. Toto pravidlo sice tak úplně neplatí pro všechny provozní režimy, ale tím se teď zabývat nebudeme. U nového litrového motoru řady EcoBoost se samozřejmě píše něco podobného. Tříválcový motor nabízí parametry čtyřválec, ale údajně je mimořádně úsporný. No uvidíme, jaký bude v praxi.

Novou motorizaci mají na svědomí vývojáři z technického střediska v britském Duntonu. Důraz byl kladen na zlepšení tepelné účinnosti a snížení vnitřního tření, zejména během zahřívání na provozní teplotu. Litrová novinka dostala několik zajímavých technických řešení, která v budoucnu Ford využije také pro své další motory. Tak například chlazení je rozděleno do dvou částí. Samostatně se chladí blok válců a hlava. Díky tomu je možné blok válců zahřát na pracovní teplotu dříve.

Další zajímavostí je sběrné potrubí odlité přímo do hlavy válců. Tím se ušetřila hmotnost a snižuje se tak teplota výfukových plynů. Chybět samozřejmě nemůže ani technologie EcoBoost, tedy přímý vstřik paliva, turbo a variabilní časování jak sacích, tak výfukových ventilů. Víc toho Ford o své novince v tuto chvíli nezveřejnil. Pouze zdůrazňuje, že ještě nikdy nevyráběl tříválcový motor. Další podrobnosti výrobce oznámí v září na autosalonu ve Frankfurtu.

Nejmenší EcoBoost se poprvé představí pod kapotou chystaného modelu B-MAX. Ten se začne prodávat na evropských trzích během příštího roku.
 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Ford Mondeo 1.8
Rok výroby: 2005
Stav: 125 423 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 0
Rok výroby: 2006
Stav: 149 544 km
Cena: 65 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků