Hennessey Venom GT: nové snímky a detaily

Hennessey zažil velkou slávu, neboť předal prvnímu zákazníkoví svůj vůz Venom GT. Při té příležitosti uvolnil zejména sadu nových fotografií.

Venom GT sice není žádnou horkou novinkou, představili jsme vám jej třeba na tomto místě, ale stejně najdeme řadu důvodů k tomu vrátit se k němu. Jde o jedno z nejrychlejších „sériových“ osobních aut současnosti, stroje ověnčené touto gloriolou se však často vyrábět ani nezačnou. To však není případ Venomu GT, jenž svými jízdními výkony překonává i legendární Bugatti Veyron a první k prodeji určený exemplář byl předán svému novému majiteli, přičemž zároveň byla zveřejněna i rozsáhlá fotogalerie, do které jistě každý milovník supervozů rád nahlédne.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Šťastlivec pochází ze Spojených arabských emirátů (jaká překvapivá destinace...) a John Hennessey při této příležitosti poznamenal: „Je to splnění mého dětského snu, ale také začátek toho, kdy můžeme prakticky předvést jízdní výkony našeho Venomu GT.“

Tento model vychází z Lotusu Elise/Exige a ve své nejsilnější verzi disponuje vidlicovým osmiválcem s dvojitým přeplňováním a výkonem 1 217 koní (895 kW) a točivým momentem 1 537 Nm. Tyto parametry v kombinaci s pohotovostní hmotností jen 1 220 kg vozu umožňují zrychlení z klidu na 100 km/h za 2,4 s a dosažení nejvyšší rychlosti 440 km/h. Karoserie je vyrobena z uhlíkových kompozitů s koeficientem odporu vzduchu 0,36, případně 0,43 při zdvižení přítlačného křídla. Všechna kola jsou odpružena stavitelnými jednotkami KW, o brzdění se stará soustava Brembo s uhlíkokeramickými kotouči Brembo a enormní točivý moment se na zadní kola přenáší skrze šestistupňovou převodovku Ricardo s manuálním řazením.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Prostřední z trojice nabízených verzí má stejný motor, naladěný ale na „pouhých“ 1 044 koní (768 kW) a 1 216 Nm, což však postačuje ke zrychlení na 100 km/h za 2,9 s, na 200 km/h za 7 s a na 300 km/h za 14,9 s. Nejvyšší rychlost však u Hennessey neuveřejnili. A na závěr se zmíníme o základním provedení modelu Venom GT. To se vyznačuje použitím přeplňovaného osmiválce LS9 s objemem 6,2 l převzatého z Corvette ZR1 a nastaveného na 735 koní (541 kW). Ačkoli nemáme k dispozici žádné dynamické hodnoty, je jisté, že tento Venom GT bude ve všech ohledech rychleší než Corvette.

Dost bylo slov, teď už vás necháme v klidu vychutnat zbytek kompletní sady takřka šedesáti nových fotografií.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hennessey Venom GT
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků