Hennessey Venom GT nenápadně připomíná, že je nejrychlejší na světě

Americký sporťák sice dosáhl rychlosti přes 435 km/h, ale jeho rekord není oficiální. Nesplňuje totiž pravidla pro zápis do Guinnessovy knihy.

Už od ledna je Hennessey Venom GT zapsán v Guinnessově knize rekordů jako držitel rekordu ve zrychlení 0-300 km/h mezi sériovými automobily. V únoru k tomu přidal další rekord, když v Kennedyho vesmírném středisku na Floridě dosáhl rychlosti 435,31 km/h.

Klepněte pro větší obrázek
Hennessey Venom GT vychází z Lotusu Exige

Tento údaj se ale v Guinnessově knize neobjeví. Pravidla totiž vyžadují, aby zapsaná rychlost vzešla z průměru dvou jízd oběma směry na jedné dráze, a Venom GT absolvoval rekordní pokus pouze v jednom směru. Majitel společnosti John Hennessey řekl britskému magazínu Top Gear, že druhou jízdu v opačném směru nepovolila NASA.

Venom GT by se ale stejně nekvalifikoval, protože plánovaná série 29 kusů o jediný kus zaostává za definicí „sériového“ automobilu podle editorů Guinnessovy knihy. Šanci na zápis mají pouze auta vyrobená nejméně ve třiceti exemplářích.

Oficiálně nejrychlejším sériovým automobilem světa tedy zůstává Bugatti Veyron. To ale firmě Hennessey Performance nezabránilo v uvedení nové edice „World’s Fastest Edition“, tedy „Edice Nejrychlejší na světě“. 

Zajímavosti | Video | BMW | BMW řada 5

BMW M5 drží nový rekord – drift dlouhý 82,5 kilometrů

Tříkusová edice spočívá v opatření bílé karoserie modrým a červeným pruhem a cenovkou 1,25 milionu USD (24,76 milionu Kč). Barevná kombinace má podle Johna Hennesseyho odkazovat na americkou vlajku.

Hennessey Venom GT konstrukčně vychází z lehkého britského sportovního vozu Lotus Exige, do kterého Američané zabudovali motor V8 LS9 z produkce General Motors. Díky převrtání na rovných sedm litrů a osazení dvojicí turbodmychadel jednotka vyvine 1244 koní a 1564 Nm.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 142 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 147 579 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 45 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků