Hennessey Venom GT a jeho 1 200 koní: produkční verze na prvním videu

Opraveno 11:15: Video bylo přidáno na náš vlastní YouTube kanál.

Americký drtič asfaltu se chystá do prodejů. Vůz jménem Hennessey Venom GT, který jsme vám podrobně představili v červnu, sice vypadá jako Lotus Elise po návštěvě tuningové dílny (a realita není o mnoho jiná...), ale to nic nemění na jeho naprosto úchvatných parametrech. S hmotností 1 220 kg a výkonem 1 200 koní zrychluje z nuly na 200 mil v hodině (tedy 322 km/h) za pouhých 15,6 sekundy a podle posledních informací výrobce činí jeho maximální rychlost 429 km/h. Neexistuje jiné alespoň trochu sériově vyráběné auto, které by něco takového dokázalo a slova Johna Hennesseyho, že jde o „...nejrychlejší a nejvíce vzrušující vůz, který kdy řídil,” snad ani nezní přehnaně.

Vůz se ukáže široké veřejnosti na nadcházející SEMA v Los Angeles, a tak se u Hennessey snaží dopřát mu trochu více publicity. Specifikace známe prakticky všechny, snímků jsme viděli hromadu a dokonce i jedno video nám kdysi výrobce ukázal. Šlo ale o prototyp a záběry z testů, nyní tu máme první pohyblivý snímek produkční verze.

Bohužel nejde o video jízdní, muž s kamerou prakticky jen obejde stojící vůz, jenže ten je přitom v chodu. A vězte, že pohled na sílu 1 200 koní plamenně se linoucích z motoru skrze krátké výfukové potrubí stojí za to. A to se motor sotva pořádně roztočil.

Co nás čeká, až někdo toto dílo zkázy řádně rozpárádí? Nechceme ani domýšlet, ale máme se jistě na co těšit.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků