Hella vyvíjí systém, který odhalí toho, kdo vám poškodil auto

Asi to také znáte... Přijdete k zaparkovanému autu a místo naleštěné karoserie na vás zírá škrábanec přes celý blatník. A samozřejmě nemáte za stěračem lístek, na kterém by se dotyčný doznával. Pachatele by ale mohl odhalit systém, který vyvíjí společnost Hella.

Na panely karoserie, ať už plechové, hliníkové nebo kompozitové, jsou zevnitř připojeny senzory, které poznají, když se něco děje s karosářským dílem. Rozeznají úder nebo škrábnutí a dokonce poznají, z jakého směru a jakou rychlostí k poškození došlo.

Zajímavosti | Bezpečnost | Život řidiče | Statistiky

Průzkum: Až třetina řidičů by ujela od nehody při parkování. Co vy?

Senzory následně využívají již připravenou elektroinstalaci parkovacích asistentů a senzorů a spolupracují s kamerovým systémem vozidla (dnes mají některé vozy kamery, které snímají obraz kolem celého auta), takže budou moci přesně lokalizovat pachatele a zaznamenat dokonce jeho obraz a především registrační značku.

Systém také zaznamená data z GPS a přesně tak určí svou polohu. Hella věří, že by vývoj mohl být hotový do dvou let a od roku 2018 by se mohl objevit v produkčních autech, pokud o něj budou mít automobilky zájem. Hella ale pracuje i na verzi, která půjde namontovat dodatečně jako příslušenství.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 10 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků