Hatchback od Jaguaru má šanci na výrobu. Takhle by mohl vypadat

Od té doby, co Jaguar představil nový malý sedan XE, se opět začalo mluvit o možném hatchbacku s pohonem zadních kol jako o konkurenci pro BMW řady 1 a Mercedes-Benz třídy A. Nová platforma je totiž poměrně variabilní a sám Jaguar přiznal, že chce postavit i prodlouženou verzi XE, kupé, karbiolet a kombi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mohl by hatchback od Jaguaru vypadat třeba takhle? Důležité ale bude, jestli vůbec automobilka o takovém autě rozhodne

Navíc menší hatchback by pomohl Jaguaru snížit průměrné korporátní emise a určitě by se v takovém autě lépe obhajoval nějaký malý diesel nebo downsizovaný motor o zdvihovém objemu pod dva litry. Vývoj auta by mohl být poměrně jednoduchý a levný, pokud by většinu součástí sdílel se sedanem XE.

Technika | Video | Sedany | Paříž 2014 | Premiéry | Jaguar

Nový Jaguar XE: Výkony, spotřeby a kompletní technická data

Nicméně to se dostáváme pouze do roviny spekulací. Stejně tak grafik, který si říká Theophilus Chin, si pouze představuje, jak by právě hatchback od Jaguaru mohl vypadat. Vize je to nicméně docela reálná.

Jen připomeneme, že nový nejmenší Jaguar XE se spoléhá na pohon zadních kol a základní čtyřválcové motory. Vedle benzínového dvoulitru s přeplňováním jsou pod kapotou také nové dvoulitrové diesely, které se postupně rozšíří i do dalších menších modelů, například do Land Roverů.

BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 139 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 40 000 Kč
BMW X1 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 173 000 km
Cena: 228 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků