Hartge X5: rádoby supersportovní SUV

BMW X5 je stále více k vidění ve městě než mimo něj. Jak se ale k tuningu mnichovského SUV staví Hartge?

Známý tuner bavorské automobilky, společnost Hartge, si vzala do parády nový model X5. Vůz dostal řadu nových prvků, mimo jiné také zcela nový přední nárazník s integrovaným spoilerem a velkými nasávacími otvory pro lepší přísun vzduchu k motoru.

Jak můžete vidět, X5 je jiná i z bočního pohledu. Vůz dostal mohutnější boční prahy, rozšířily se lemy blatníků a na voze velmi dobře vyniknou velká, 22“ odlehčená kovaná kola. Zadním partiím pak dominuje výrazný nárazník s difuzorem a dvěmi koncovkami výfuku.

Pro své úpravy pohonných jednotek si Hartge, jak také jinak, vybral dieselové šestiválce. Prvním z nich je jedním turbem přeplňovaný třílitr, který úpravou řídící jednotky a výfukového potrubí posílil z 235 na celkových 275 koní. Zajímavější volbou je pak agregát 3,0sd TwinTurbo – jeho výkon po modifikacích vzrostl z 286 na 328 koní.

Uvnitř vozu se toho změnilo rovněž dost. Přístrojová deska dostala vybírané obklady z hliníku či karbonu, sedadla jsou potažena jemnou kůží a ve voze naleznete pedály z neřezové oceli. Alespoň pro lepší pocit je instalován nový tachometr s cejchováním až do 300 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Hartge X5

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků