Hartge X5: rádoby supersportovní SUV

BMW X5 je stále více k vidění ve městě než mimo něj. Jak se ale k tuningu mnichovského SUV staví Hartge?

Známý tuner bavorské automobilky, společnost Hartge, si vzala do parády nový model X5. Vůz dostal řadu nových prvků, mimo jiné také zcela nový přední nárazník s integrovaným spoilerem a velkými nasávacími otvory pro lepší přísun vzduchu k motoru.

Jak můžete vidět, X5 je jiná i z bočního pohledu. Vůz dostal mohutnější boční prahy, rozšířily se lemy blatníků a na voze velmi dobře vyniknou velká, 22“ odlehčená kovaná kola. Zadním partiím pak dominuje výrazný nárazník s difuzorem a dvěmi koncovkami výfuku.

Pro své úpravy pohonných jednotek si Hartge, jak také jinak, vybral dieselové šestiválce. Prvním z nich je jedním turbem přeplňovaný třílitr, který úpravou řídící jednotky a výfukového potrubí posílil z 235 na celkových 275 koní. Zajímavější volbou je pak agregát 3,0sd TwinTurbo – jeho výkon po modifikacích vzrostl z 286 na 328 koní.

Uvnitř vozu se toho změnilo rovněž dost. Přístrojová deska dostala vybírané obklady z hliníku či karbonu, sedadla jsou potažena jemnou kůží a ve voze naleznete pedály z neřezové oceli. Alespoň pro lepší pocit je instalován nový tachometr s cejchováním až do 300 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Hartge X5

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků