Harley-Davidson XR 1200 zdolal Erzberg

Harley-Davidson boří mýty ve všech ohledech. Naposledy se tak stalo začátkem června při XXI. ročníku rakouského Erzberg Rodea. Jedná se o nejtěžší jednodenní závod na světě, který se jezdí v železnorudném lomu nad městečkem Eisenerz v Rakousku. Pavel „Kuba“ Kubíček, spolumajitel pražského dealerství H-D (CZ) se rozhodl ukončit svoji sportovní kariéru právě tam. S takřka sériovým H-D XR 1200 úspěšně absolvoval celý Iron Road Prolog. Ve finálovém žebříčku se umístil na 15. místě v kategorii „dvouválců“ (Twin Cylinder).

Erzberg Rodeo bylo pro Pavla Kubíčka pomyslnou tečkou za jeho sportovní kariérou a zároveň dovršením příběhu motocyklu. Ten se začal odvíjet při exhibici Gladiator FMX Games v roce 2009. Tehdy Chuck Carothers v pražské O2 aréně skočil s tímto XR backflip, tedy salto vzad. „V loňském roce jsem se s H-D XR připojil k testování dakarských speciálů v marocké poušti. Tam ve mně začala hlodat myšlenka zkusit s harleyem opravdu něco extrémního,“ říká Pavel Kubíček, několikanásobný motocyklový účastník Rallye Dakar. „Letos se mnou zdolala Erzberg, zvládli jsme celý prolog a dokázali, že Harley-Davidson jsou opravdu kvalitní motocykly, které se mohou účastnit i extrémních závodů. Za pozornost stojí, že se jedná o téměř sériový stroj,“ vysvětluje Kubíček.

Erzberg Rodeo (erzbergrodeo.at) jsou ve skutečnosti tři závody, které se jezdí vždy první červnový víkend v lomu na těžbu železné rudy v Rakousku.  

Rocket Ride – závod ve strmém výjezdu. Jezdí se systémem pyramidy, kdy rychlejší z dvojice postupuje v závodě dál. Kdo nezvládne vyjet, končí.

Iron Road Prolog – enduro sprint v délce cca 12 km, který se jede po vytěžených stupních lomu. „Trasa chvílemi připomíná trial, někdy spíše lyžování v brankách umístěných v korytech plného kamení a samozřejmě často se musí jet na nejvyšší rychlostní stupeň,“ popisuje kvalifikační závod Pavel Kubíček. Závodníci musí vyjet i cca 200 metrů dlouhý a velmi úzký výjezd, který je opravdovou zkouškou zručnosti. Startuje se jednotlivě a neprojetí branky znamená vyloučení ze závodu.

Hare Scramble – hlavní závod Erzberg Rodea a zároveň nejtěžší enduro závod na světě. Start je hromadný, v deseti vlnách, vždy po padesáti jezdcích. Závod trvá čtyři hodiny. „Podmínkou pro start v Hare Scramble je umístění do 500. místa v prologu,“ přibližuje pravidla Kubíček a dodává, že na trati je 13 kontrolních stanovišť, z toho na šesti z nich je povolena pomoc „diváků“. „Pořadí se určuje dle vzdálenosti, kterou jednotliví jezdci za čtyři hodiny urazí,“ dodává Kuba. 

V letošním ročníku Erzberg Rodea do cíle nedojel ani jeden závodník. I to vypovídá o celkové náročnosti závodu. 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků