Harley-Davidson Low Rider S posouvá hranice výkonu

Harley-Davidson přestavuje svoji první letošní novinku mezi cruisery – model Low Rider S. Novinka této sezóny ztělesňuje novou generaci spojení výkonu a temného stylu. Už model Low Rider přinesl velký posun v továrním designu customů. Low Rider S tak jde díky vynikajícímu výkonu ještě dále.

Low Rider S s motorem Screamin’ Eagle® Twin Cam 110™ se řadí vedle nedávno představených modelů Fat Boy® S a Softail Slim® S. Stává se tak třetím členem rodiny cruiserů S Series Harley-Davidson, která zahrnuje motocykly s maximálním výkonem ve stylu inspirovaném globální kulturou customů. Důraz na výkon završuje vylepšené odpružení a brzdy, a výsledkem je minimalistický stroj připravený do akce.

„Jezdci se ptali, zda Harley-Davidson postaví další agresivní výkonný stroj navazující na legendární modely FXR,“ říká Brad Richards, Designový ředitel H-D a dodává: „Tohle je naše odpověď. Low Rider S vychází ze současného trendu vysokých customů a pokračuje v historickém stylu našich motocyklů, ale zároveň se snaží změnit definici výkonu strojů Harley-Davidson pro novou generaci jezdců. Naším záměrem bylo dosáhnout skutečného spojení jezdce se silnicí díky okamžitému přísunu síly a obratnému ovládání motocyklu, který přitom obsahuje jen to podstatné.“

Tím nejpodstatnějším je pohonná jednotka. Motor Screamin’ Eagle Twin Cam 110 je výkonný V-Twin s tím největším zdvihovým objemem, jaký Harley-Davidson používá pro tovární modely. Díky otevřenému sání Screamin’ Eagle® Heavy Breather a výfukům 2-do-2 ve stylu Fat Bob tento motor dosahuje točivého momentu 156 Nm při 3 500 ot/min, což je o 13 % více než u standardního modelu Low Rider. Tento výkon přenáší na silnici zesílená spojka a šestirychlostní převodovka Cruise Drive®. Díky elektronickému plynu je součástí standardní výbavy také tempomat. Celý motor a výfuk jsou vyrobeny v lesklé či vrásněné práškové černé barvě.

Model Low Rider S je navržen tak, aby byl nejen výkonný, ale současně i skvěle ovladatelný. Tlumiče Premium Ride plněné dusíkem a kazetová vidlice Premium Ride zaručují výbornou ovladatelnost a jízdní komfort. Komponenty předního a zadního odpružení rychle reagují na malé nerovnosti a udržují kola v kontaktu s vozovkou, takže se můžete spolehnout na jisté a obratné ovládání a brzdný výkon. Brzdové kotouče s dvojitými plovoucími kotouči vepředu jsou standardně vybaveny systémem ABS. Nové jednomístné sedlo, široká dragsterová řídítka na 140mm vysokých nástavcích a centrálně umístěné ovladače dovolují jezdci zaujmout agresivní jízdní pozici s rukama nahoře a pohodlnou polohou nohou na stupačkách. Výška sedla zůstává na příznivé hodnotě 676 mm.

Jezdec sleduje vozovku před sebou přes výrazný tachometr, který modelu Low Rider S dodává patřičnou  identitu. „Při rychlé jízdě ve vzpřímené pozici se hodí alespoň menší ochrana proti větru. Styl, jakým jsme zasadili světlomet do ochranného štítu, propůjčuje modelu Low Rider S agresivní výraz. Je to skvělý způsob, jak vyjádřit osobitost tohoto motocyklu,“ popisuje Dais Nagao, Senior Stylist H-D.

Jednomístné sedlo a useknutý zadní blatník přispívají k čistému stylu zádi. Protože žádná jiná barva nedokáže vyjádřit tolik síly jako černá, je Low Rider S nabízen pouze v barvě Vivid Black na kovových dílech. Ostatní povrchy také dodržují tmavé téma, od vidlic přes konzolu až po vzpěry zadního blatníku. Jedinou výjimkou jsou nová odlehčená kola Magnum Gold z litého hliníku, která mají povrchové zpracování inspirované zlatým nádechem magnesiových kol závodních automobilů z šedesátých let. Zlatý znak na nádrži připomíná slávu modelu XLCR Café Racer z roku 1977.

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků