Hamann Tycoon Evo M byl konečně posílen

Tato vkusná a líbivá rýmovačka naznačuje, že ladičská společnost Hamann konečně splatila jeden výkonový dluh...

Loňský Tycoon odvozený od modelu BMW X6 se vyznačoval opravdu agresivním vzezřením své svalnaté karoserie, ale poháněn byl standardním zážehovým řadovým šestiválcem s dvojitým přeplňováním a výkonem střízlivých 360 koní (264 kW). Tento „nedostatek” se nyní u Hamannu pokoušejí napravit, když letos v Ženevě představili provedení s označením Tycoon Evo M. Pod jeho kapotou tepe osmiválcové vidlicové srdce ze sériového modelu X6 M, jež disponuje objemem 4,4 l a přeplňováním dvojicí dmychadel, a díky novému výfukovému traktu s kovovými katalyzátory a přeprogramované řídicí jednotce dosahuje výkonu 670 koní (490 kW) při 6 000 ot./min. a točivého momentu 780 Nm v rozmezí od 1 500 do 5 650 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Dodatečných 115 koní (84 kW) a 100 Nm přispívá k tomu, že Tycoon Evo M zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,2 s a díky posunutí limitu omezovače dosáhne rychlosti 300 km/h. K zachování stabilních jízdních vlastností má přispět sportovní podvozek s novými vinutými pružinami na přední nápravě snižující světlou výšku o 40 mm.

Spolu s posíleným motorem a upraveným podovzkem se nový Tycoon Evo M vyznačuje též radikálně přepracovanou sadou spoilerů a doplňků karoserie modifikovaných ze sériového typu X6 M. Blatníky rozšířily karoserii o 60 mm a tenká světla pro denní svícení v podobě dvou párů jednotek LED dostala prominentní místa v krajích rozložitého předního nárazníku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Také zadní nárazník je zcela nový, ve své spodní části hostí difuzor, z jehož středu vystupuje dvojice kulatých koncovek výfuků. K důstojnému vzezření napomáhají též lehké kované ráfky s průměrem 23 palců a pneumatikami o rozměru 315/25 R23, posádka ocení škálu interiérových doplňků vyrobených z uhlíkových kompozitů. Z podobného materiálu je vyrobena rovněž přední kapota opatřená dodatečnými ventilačními otvory, jež umožňují lepší chlazení motorového prostoru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Hamann Tycoon Evo M
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků