Hamann BMW Z4 E89: kompletní sada úprav

Společnost Hamann Motorsport konečně představila úplnou sadu sadu svých úprav pro nové BMW Z4. Je libo jiný vzhled či výkon?

Německý ladič ji ukázal na voze BMW Z4 sDrive35i, ale informace naznačují, že ani majitel jiného vozu z řady Z4 (E89) při zájmu o individualizaci svého stroje nepřijde zkrátka. Úpravy se týkají nejen ztvárnění karoserie a jejího interiéru, ale též odladění podvozku a posíleného motoru. Na první pohled si všimneme například decentních pásů denních světel z LED v přepracovaném předním nárazníku, modifikovaných prahových obkladů, vylepšeného zadního nárazníku nebo přítlačného křídla na víku zadní kapoty, na který u Hamannu ve snaze o zvýšení přítlaku spoléhají v tomto případě spíše než na difuzor v nárazníku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přepracovaná výfuková soustava má za úkol produkovat poněkud „chlapáčtější“ zvuk, jenž se line ze spodní části sníženého nárazníku skrze dva páry kulatých koncovek. Hamann instaloval dvacetipalcové lité ráfky o šíři 8,5" vpředu a 10,0“ vzadu, jež  nazouvají pneumatiky o rozměru 235/30ZR20, resp. 295/25ZR20, tato kola vás samostatně vyjdou na 7 650 eur. Podvozek byl osazen tužším pérováním snižujícím zároveň světlou výšku o 30 mm. Úpravy pohonné jednotky jsou jen velmi decentní a kromě modifikovaného výfuku se omezují prakticky pouze na přeprogramovanou řídicí jednotku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vzhledem k tomu výkon zážehového řadového šestiválce s objemem rovných tří litrů poskočil o 54 koní (40 kW) a 140 Nm. Výsledné hodnoty tedy činí 360 koní (265 kW) při 5 230 ot./min., resp. 540 Nm od 1 300 do 5 000 ot./min., takže novinka díky posilovací kúře u Hamannu jede po odstranění omezovače rychlosti až 285 km/h. Interiér vozu lze okrášlit speciálními vyšívanými koberečky nebo hliníkovou hlavicí řadicí páky, specifické požadavky zákazníků uspokojí čalounění kůží dle jeho vlastního výběru. 

Pro ceny úprav se obraťte na Hamanna, tedy pokud vás jeho dílo oslovilo...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hamann BMW Z4 E89
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 40 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků