Hamann BMW 7: pryč s všedností

Německý ladič Hamann konečně představil základní údaje o svém pojetí nového BMW řady 7. Konzervativnost je ta tam.

Hamann se obvykle specializuje na exotické a supersportovní vozy, ale občas udělá výjimku a svoji pozornost věnuje i běžnějším modelům. Před časem jsme vás informovali o tom, že pracuje na dvou nových projektech současně, jež navzájem pojí třeba stejné, jedinečné ráfky kol. Psali jsme o nich na tomto místě. První vychází z Astonu Martin, druhý pak spočívá na základě nové generace BMW řady 7, a pravě ten vám již nyní můžeme představit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sedmičková řada bavorského výrobce sice již nějaký ten pátek není zrovna vzorem konzervativně pojatého sedanu vyšší třídy, přesto lze v poslední generaci sledovat po bangleovském výstřelku z počátku milénia jistý ústup zpět k obecně akceptovanějším liniím. Pokud byste i v duchu tohoto trendu čekali od Hamanna nějaké mírné a nenápadné úpravy, spočívající více v technice než vzhledu, budete zklamáni - nové BMW 7 od Hamanna je vším možným, jen ne umírněným vozem.

Podrobnosti o něm jsou sice stále zahaleny tajemstvím, ale uvolněné informace a nové fotografie leccos napoví. Zvenčí pozorujeme obvyklou sadu doplňků včetně prahových spoilerů, přítlačné plochy nad zadním oknem a na víku zavazadlového prostoru či modifikované koncovky výfuků. Úprav doznal také interiér s novou sadou hliníkových sportovních pedálů, koberečky a speciální kožená sedadla. Všechny tyto doplňky jsou samozřejmě opatřeny hrdými nápisy Hamann.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O technice toho zatím příliš nevíme, ale jisté již je, že Hamannova nová práce bude vycházet ze v současnosti nejrychlejší verze BMW 750i. Ta je poháněna vidlicovým osmiválcem s objemem 4,4 l, jenž je opatřen dvojitým přeplňováním.

Vůz dle tradice Hamannů rozhodně nebude žádné ořezávátko, protože otázka výkonu je pro tuto firmu vždy důležitá a zde upravené vozy nabízejí skutečně výjimečné jízdní výkony. Stačí se jen ohlédnout za posledním strojem, který Hamann vyšlechtil z BMW série 7 z poslední generace. Jeho motor Hamann převrtal na výsledný zdvihový objem 7,1 l a vydoloval z něj 510 koní, přičemž maximální rychlost dosahovala bezmála 320 km/h.

U nové 750i je očekáváno hned několik stupňů úprav motoru, které se rovněž podívají za výkonovou hranici pěti set koňských sil. Samozřejmostí bude nižší a tužší podvozek doplněný o již zmiňovaná jedenadvacetipalcová kola, krotit bující temperament této mohutné limuzíny pak budou nové brzdy.

Než budou zveřejněny všechny podrobnosti, můžeme pouze hádat, co si Hamann pro nové BMW 7 modelového roku 2009 připravil. A pokud by vám to nebylo málo, prozradíme též, že Hamann má spadeno také na zatím připravovanou vlajkovou loď 760i s vidlicovým dvanáctiválcem pod dlouhou kapotou. Ale kdy se tak stane, to zatím zůstává tajemstvím...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hamann BMW 7
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 65 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků