Hamann BMW 5: první paket pro novou „pětku”

Muselo to přijít. Německá ladičská splečnost Hamann představuje vůbec první sadu úprav pro nové BMW řady 5 s označením F10.

Tato sada nově vyvinutých dílů je určena pro sedan BMW 5 nové generace, který se již nějaký ten pátek prodává i u nás. Je to přitom vůbec první příklad ladičského programu pro tento vůz pocházejícího z dílen nezávislého úpravce, i když se zatím týká pouze povrchu karoserie a podvozku.

Na první pohled si všimneme především působivého bodykitu s nástavcem předního nárazníku instalovaným na ten originální, agresivně tvarovanými prahovými obklady, vložkou ve spodní části zadního nárazníku, střešním spoilerem nad zadním oknem a přítlačným křídlem na víku zavazadlového prostoru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pokud vás tato sada samotná neosloví, u Hamannu pro vás připravili rovněž tužší podvozek snižující světlou výšku o 35 mm, dvacetipalcové ráfky, světla pro denní svícení složená z LED nebo z nerezové oceli vyrobenou výfukovou soustavu se dvěma páry kulatých koncovek (ovšem pouze pro model 550i). Bez zájmu nezůstal ani interiér vozu, který lze „okrášlit“ sadou prvků z uhlíkových kompozitů (jsou na palubní desce, středové konzoli a volantu), hlníkovými pedály nebo specifickými koberečky. O cenách a době dostupnosti zatím u Hamannu mlčí, paket však má přijít „brzy“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pokud byste se chtěli odlišit více, připomeňme, že na tomto místě jsme vám představili model Alpina B5, jenž je komplexní přestavbou modelu F10 připravenou v těsném sepjetí s automobilkou BMW a vyznačuje se též modifikovanou pohonnou jednotkou. Pod jeho kapotou se skrývá stejné srdce, jež pohání také dříve uvedený velký sedan B7. Celohliníkový vidlicový osmiválec s objemem 4,4 l tedy disponuje párem nových turbodmychadel, jež mu umožňují dosahovat výkonu 507 koní (373 kW) již při 5 500 ot./min. a točivého momentu 700 Nm v rozmezí od 3 000 do 4 750 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Hamann BMW 5 F10
BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 139 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 40 000 Kč
BMW X1 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 173 000 km
Cena: 228 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků