Hamann BMW 5: první paket pro novou „pětku”

Muselo to přijít. Německá ladičská splečnost Hamann představuje vůbec první sadu úprav pro nové BMW řady 5 s označením F10.

Tato sada nově vyvinutých dílů je určena pro sedan BMW 5 nové generace, který se již nějaký ten pátek prodává i u nás. Je to přitom vůbec první příklad ladičského programu pro tento vůz pocházejícího z dílen nezávislého úpravce, i když se zatím týká pouze povrchu karoserie a podvozku.

Na první pohled si všimneme především působivého bodykitu s nástavcem předního nárazníku instalovaným na ten originální, agresivně tvarovanými prahovými obklady, vložkou ve spodní části zadního nárazníku, střešním spoilerem nad zadním oknem a přítlačným křídlem na víku zavazadlového prostoru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pokud vás tato sada samotná neosloví, u Hamannu pro vás připravili rovněž tužší podvozek snižující světlou výšku o 35 mm, dvacetipalcové ráfky, světla pro denní svícení složená z LED nebo z nerezové oceli vyrobenou výfukovou soustavu se dvěma páry kulatých koncovek (ovšem pouze pro model 550i). Bez zájmu nezůstal ani interiér vozu, který lze „okrášlit“ sadou prvků z uhlíkových kompozitů (jsou na palubní desce, středové konzoli a volantu), hlníkovými pedály nebo specifickými koberečky. O cenách a době dostupnosti zatím u Hamannu mlčí, paket však má přijít „brzy“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pokud byste se chtěli odlišit více, připomeňme, že na tomto místě jsme vám představili model Alpina B5, jenž je komplexní přestavbou modelu F10 připravenou v těsném sepjetí s automobilkou BMW a vyznačuje se též modifikovanou pohonnou jednotkou. Pod jeho kapotou se skrývá stejné srdce, jež pohání také dříve uvedený velký sedan B7. Celohliníkový vidlicový osmiválec s objemem 4,4 l tedy disponuje párem nových turbodmychadel, jež mu umožňují dosahovat výkonu 507 koní (373 kW) již při 5 500 ot./min. a točivého momentu 700 Nm v rozmezí od 3 000 do 4 750 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Hamann BMW 5 F10
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků