Hamann BMW 5: první paket pro novou „pětku”

Muselo to přijít. Německá ladičská splečnost Hamann představuje vůbec první sadu úprav pro nové BMW řady 5 s označením F10.

Tato sada nově vyvinutých dílů je určena pro sedan BMW 5 nové generace, který se již nějaký ten pátek prodává i u nás. Je to přitom vůbec první příklad ladičského programu pro tento vůz pocházejícího z dílen nezávislého úpravce, i když se zatím týká pouze povrchu karoserie a podvozku.

Na první pohled si všimneme především působivého bodykitu s nástavcem předního nárazníku instalovaným na ten originální, agresivně tvarovanými prahovými obklady, vložkou ve spodní části zadního nárazníku, střešním spoilerem nad zadním oknem a přítlačným křídlem na víku zavazadlového prostoru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pokud vás tato sada samotná neosloví, u Hamannu pro vás připravili rovněž tužší podvozek snižující světlou výšku o 35 mm, dvacetipalcové ráfky, světla pro denní svícení složená z LED nebo z nerezové oceli vyrobenou výfukovou soustavu se dvěma páry kulatých koncovek (ovšem pouze pro model 550i). Bez zájmu nezůstal ani interiér vozu, který lze „okrášlit“ sadou prvků z uhlíkových kompozitů (jsou na palubní desce, středové konzoli a volantu), hlníkovými pedály nebo specifickými koberečky. O cenách a době dostupnosti zatím u Hamannu mlčí, paket však má přijít „brzy“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pokud byste se chtěli odlišit více, připomeňme, že na tomto místě jsme vám představili model Alpina B5, jenž je komplexní přestavbou modelu F10 připravenou v těsném sepjetí s automobilkou BMW a vyznačuje se též modifikovanou pohonnou jednotkou. Pod jeho kapotou se skrývá stejné srdce, jež pohání také dříve uvedený velký sedan B7. Celohliníkový vidlicový osmiválec s objemem 4,4 l tedy disponuje párem nových turbodmychadel, jež mu umožňují dosahovat výkonu 507 koní (373 kW) již při 5 500 ot./min. a točivého momentu 700 Nm v rozmezí od 3 000 do 4 750 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Hamann BMW 5 F10
BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků