...hentake cerpadlo, taky olej, onaka elektronika....uz len z toho sa mi dviha zaludok. Torsen a basta, vystarane.
palec nahoru !
Já se taky přidám s dotazem, nevíte co se montovalo za verzi do Passatu 4Mot. B6 rv. 06?
Pokud vím tak 6 válce měly torsen a 4 válce haldex (2 nebo 3 gen)
to víš špatně. Všechny podélně uložené motory bez ohledu na počet válců mají haldex. Torsen byl pouze v předchozích B5 s motorem podélně, a měly ho opět všechny motory bez ohledu na veilkost a počet válců
Opravuji zásadní překlep, haldex mají všechny PŘÍČNĚ uložené motory
Co to je za blbost, že Volvo používá haldex 5? Pokud vím tak VW nasypalo spoustu peněz do vývoje a má exluzivně právo používat jako první výrobce Haldex 5 a nikdo jiný kromě koncernu zatím nemá nárok.
Tak to asi víš blbě, smiř se s tím
To patnáctiprocentní snížení spotřeby paliva je vtip ? Nebo má čtyřkolka s novým haldexem fakt menší spotřebu než stejná dvoukolka ? :-D
Určitě to je překlep. Moje zkušenost je tak 10% + s pohonem 4x4.Ale dát 10% za lepší pohon je smysluplnější než dát 10%+ za instalaci dpf.:-D
No tak to hle je docela vtipná diskuze :) Bydlím na kopci (fakt kopec, ale silnice), s Haldexem Škoda Octavia 2 generace facelift 2.0TDI 4x4 uprostřed kopce zastavim za nepocipanyho ujezdenyho sněhu + 15 - 20 cm sněhu a při rozjezdu vyjedu. Soused ten samej den (potkali jsme se v kopci, kvůli němu jsem uhejbal a stavěl) Subaru Legacy 2007 rok bez šance. Musel se jet rozjet po mírnějším kopci aby závěr vyjel. Hadex nových generací 4, 5 je jeden z nejlepších systému 4x4 co je na trhu pro běžné jezdění. Nemluvím o autech se specialníma gumama atd. A nejde zde o umění řidiče, ten haldex je "chytřejší jak vy" :)
dobrý vtip "Subaru .... bez šance" :-D:-D:-D
To je teoreticky možný, pokud má automat. Pokud je to auto s manuálem je to nesmysl. Stačí se chytit jedním kolem. Všechny prvky AWD jsou de facto samosvor. Stačí se chytit jedním kolem.
Zasraný keci...
Nějak se ti to češtinářsky vylučuje ;-).
Naprosto souhlasím s pisatelem "R". Jakýkoli Haldex či jiná obdobná konstrukce mi připadá zbytečná a neopodstatněná. Mluvím ze zkušenosti:Jeli jsme asi před třemi roky novinářským Fiatem Sedici fotit lednovou veteránskou akci. Hned na první zastávce se pravá kola ocitla asi v 10 cm sněhu, levá na silnici, a bylo ... 3-[ Haldex nehaldex, a hrabat a tlačit. Nedlouho poté jsme jeli zase nějakým nov. korejcem nebo japoncem, nějakym SUV, a když jsme přejeli nechtěně odbočku, po zacouvání na opět asi 10 cm sněhu na příjezdovce k jakémusi domu, a "rychlém startu" měla ta spojka aspoň na moment sepnout - a nic ... A to není zkušenost jen z mé hlavy ... 3-[S nostalgií vzpomínám na své někdejší 4x4 Scorpio, kde byla čtyřkolka "natvrdo" - neselhávala, a zabírala kdykoli kdekoli - v zimě v létě. Obdobně kamarádův VAZ 2121 - ideální auto do všech provozních situací.Vozy s haldexem aj. spojkami nikdy v takovém srovnání nemohou obstát ...
Mám naježděno 270.000 km s Octavia 4x4 r.v.2007. Dodnes nevím, jaká přesně tam byla spojka. Ví někdo, jakou generaci tam koncem roku montovali?Ale každopádně toho najezdím hodně na sněhu a pokud někdo srovnává řetězy a 4x4, tak neví o čem mluví. Ano na 1x ročně vyhrabání se je 4x4 zbytečné, ale pokud každé ráno začínáte jízdou do neposypaného kopce a pokračujete stejně dál, tak jízda s 4x4 je nesrovnatelná co se týká pocitu i bezpečnosti a to nemluvím o tom, že si to člověk může trochu užívat. Vše samozřejmě v rámci bezpečné jízdy.
Octavia 2 měla haldex 2, který neumí na zpátečku zabrat na všechna čtyři kola, Haldex se odpojuje. Bohužel to spoustu prodejců nevěděla nebo neříkala zákazníkům. Od faceliftu 10/2008 Octavia 2 dostala haldex 4, který už je rychlejší a zabírá i na zpátečku, na kola jde pořád 5% výkonu, takže se dá říct, že je to permanentní čtyřkolka.
To co píšete ale není pravda. Octavia II měla různé verze Haldexu podle toho kdy byla vyrobena, pozdější ročníky měly haldex 3. generace (např. ročník 2007, ještě před faceliftem).
:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D
Ano, je to tak jak píšete. Jen pro doplnění: Haldex se odpojuje i při brždění (ABS může rychleji fungovat, neboť se sníží hmota rotujících součástí). Proto je kratší brzdná dráha, ale není kratší než u předokolky. Jen nevím, jestli 5% přeneseného točivého momentu lze považovat za permanentní čtyřkolku. Ale vím, že to tak třeba Škoda tvrdí. Tak jo, no...Ale i systém quattro (u modelů Audi s podélně uloženým motorem) funguje při couvání trochu jinak (hůř), než při rozjezdu dopředu, což vyplývá ze silových poměrů na nápravách.
Prostě Quattro je Quattro....
Přesně tak, Quattro je Quattro :-) (A4 Avant Q)
quattro je obchodni nazev stejne tak jako 4motion, syncro a nebo q4 pouzivany prevazne pro spojky haldex.. mozna nekdy kdysi davno to jeste byl torsen.
Kromě A3 a TT mají všechny Quattra stálý pohon všech kol...;-)
Nesouhlasím, že je to 4-kolka, protože nápravové diferenciály zůstavají otevřené. Když se zvedne jedno přední kolo a jedno zadní kolo, tak auto neodjede. Tak zvaná elektronická uzávěrka EDS (hrubé přibržďování prokluzujícího kola) je v terénu na dvě věci.
U čtyřkolových systémů se třemi nesvornými diferenciály nebo absencí uzávěrky stačí, že se dostane do prokluzu pouze jedno kolo. Bez ohledu na jeho umístění. Ale když na svém passatu pořádně sešlápnu plyn, tak se i ten můj nesvorný diferenciál lehce kousne a předá nějaký ten Nm na druhou nápravu. Ale v malé rychlosti (resp. rozdílem otáčení) je to v pr... .
Už tyhle dvě výjimky potvrzují že označení "Quattro" není univerzální zárukou kvality
Původní quattro byl systém bez mezinápravového diferenciálu. To jsou ty audiny z obrázků rallye.
Spíš bych řekl, že by se to do nich nevešlo :D.
Je to jednoduché. Audi A3, TT, používají motor napříč, mají tedy připojitelný systém Haldex v různých variantách. Audi A4, A5, A6, A7, A8 mají motor podélně, používají systém "Torsen" (u předchozích modelů) a nyní rozdělení 40:60 s "korunkovým" diferenciálem, případně doplněný (za příplatek) o tzv. "sportovní" diferenciál. S Audi A6 (C7) se sportovním diferenciálem jsem za rok ujel přes 60000 km, a musím říct, že oproti předchozí A6 je výrazně jistější i na suchu. Na mokru nepoznám moc velký rozdíl. Na sněhu je to velmi zajímavé, sportovní diferenciál přenáší v zatáčce na vnější kolo vyšší točivý moment a díky tomu se dá jet zatáčka pod plynem. Jistě přidává pocit jistoty řidiči. Ale stále platí, že je potřeba jezdit hlavou i s quattrem.Oproti všem připojitelným systémům má quattro s podélně umístěným motorem jednu velkou výhodu: točivý moment na nápravy, resp. na jednotlivá kola rozděluje "dopředu", a nemusí jednotlivá kola přibržďovat, když se už protáčí, což je pozdě. Proto je jízda s quattrem (A4, A5, A6, A7, A8) velmi příjemná a pohodová.Ale je mnoho řidičů - závodníků, kteří se s autem rádi "perou". Jistě, každému vyhovuje něco jiného,...
A proč by se to tam nemělo vejít ?? :-/
Šlo pouze o passat V6TDI syncro/4motion. Problém nebyl v rozměrech ale v nákladech na vývoj. Proto se pro tento konkrétní model použila hotová varianta od Audi.
x12345678: blbost, trvalý pohon s diferenciálem Torsen převzatý z Audi se montoval běžně i do čtyřválcových Passatů. Příplatek byl tehdy cca 45 tis.Kč u Passatu, přičemž to stejné u Audi stálo navíc cca 180 tisíc. :-)
A taky některé Syncra nebo 4Motion měly pravé Quattro .. stačí vědět jestli je motor podélně nebo napříč
A také FF - Ferguson Formula - to nebyl jen obchodní název, ale skutečný 4x4 se stálým záběrem ...
Blbost, už ani Quattro není Quattro, svět je jeden velký podfuk.Stačí kouknout jaké Quattro montujou do A3.
Quattro je čistě mechanický systém a v tom je jeho výhoda i nevýhoda. Na zledovatělé silnici nebo ujetém sněhu žádnou výhodu nemá, tam jsou elektronicky řízené lamelové systémy typu Haldex či X-drive srovnatelné nebo při opravdu chytrém řízení dokonce lepší. Nejsou ale schopny dlouhodobé zátěže a proto se do skutečného terénu moc nehodí.Co ovšem quattru velmi ublížilo, byla změna základního nastavení 50-50 na současných 40-60. Na suchu se sice auto stalo ochotnější jít do zatáček a zlepšila se hodnota limitního příčného zrychlení, na vodě a sněhu/ledu je to ale výrazně horší než dříve.
mám A4 quattro a právě upřednostnění zadní nápravy mi přijde velmi jízdně zajímavé. Neřekl bych že je to na sněhu nebo ledu horší. Přijde mi to podobné, jako 50/50. Takto je ale s autem větší zábava a ochotněji jde do zatáček, to souhlasím.
Když porovnáme váhu předku a zadku, tak je poměr 40-60 určitě přínosnější, než 50-50 :-) Taky mám A4 Q.
Podle mě je to o řidiči, tahali jsme za Hyunday Tucson vozík plný dřeva (a když vozík, tak pořádný, fest naložený), sníh, bláto, a vždycky jsme vyjeli, 4 kola zabraly a jeli jsme jak páni.Ale spíš by mě zajímalo, proč ten Haldex spíná vzadu, nebylo by lepší, aby ta spojka byla vepředu, pak by se nemusel točit ten kardan pořád i když zadek nepoužívám.
No, myslím, že naše šoferská trojice měla tehdy zkušeností dost a dost. osobně mi přišlo, že ten Haldex (nebo co je ve Fiatu) sepne až za určitých podmínek - a pravá dvojoce kol ve sněhu asi nebyl patřičným důvodem ...Facit: pokud jezdím po silnici, stačí 4x2, pokud byť jen přemýšlím, že občas se nevyhnu polní či lesní cestě, zimním nástrahám českých silničářů, apo. lahůdkám, jedině 4x4 se stálým pohonem ... A spotřeba ? (už jsem i takové důvody slyšel) - to je přece to naprosto poslední - mám-li dost peněz na takový terenní vůz, může mít spotřebu jako startující raketoplán ...
No jiz vice jak rok mam Alteu Freetrack takze haldex IV gen. a jelikoz cesta od naseho baraku na havni silnici je do kopce, a pred tim jsem mel obycejnou predokolku, tak muzu srovnavat. Drive jsem v zime mel co delat abych se od baraku vubec rozjel, vetsinou jsem musel bud odhrabat az na asfalt a nebo posypat piskem a parkovat cumakem k baraku aby se hnana naprava dostala do zaberu nez ji to hodi do kopce. Zato ted uplne v pohode, jedno jakym zpusobem parkuju, dokonce minule utery v tom marastu co padal jsem v pohode odjel.Stejne tak na polni rozbahnene ceste, s predokolkou jsem tam zustal, s timhle jsem projel.Nerikam ze to je vsemocne, na nejaky super teren to neni, ale na bezne jezdeni v zasnezene neborozbahnene ceste je to v pohode.
to bys tam ty spojky musel mít dvě- jednu na začátku kardanu a druhou na konci. Jinak se kardan točit prostě bude.
No, jako pseudopohon 4x4 v nouzi budiz. I kdyz retezy v danem pripade u dvoukolky staci. Mel jsem Kugu, tahnul prives, vjel na pole a konec. Pokud 4x4, tak poradnou. Howgh
a určitě to bylo vinou haldexu?
Docela by mě zajímal rozdíl mezi "olejovým" Haldexem a japonskými (myslím elektromagnetickými) systémy použitými třeba v Toyotě RAV nebo Nissanu X-trail. Zajímavé by bylo třeba porovnání reakční doby připojení pohonu všech kol a pak samozřejmě taky provozní náklady, nutná údržba, apod.
Zjednodušování Haldexu ? V tom případě zajímavá, i když drochu zdlouhavá, cesta zpět na počátek, k mezinápravovému diferáku s viskozní spojkou :-)Samozřejmě je to nadsázka, ale abychom se jednou nedivili....B-]
Díky za zajímavý článek :-)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.