Hacknout auto? V dohledné době zřejmě žádný problém…

Dvojice expertů na výpočetní techniku předvedla, že se již zřejmě blíží doba, v níž bude možno na pirátský způsob vstoupit do řízení automobilu.

Moderní automobil bývá opatřen celou řadu elektronických soustav, jež ovlivňují nejen komfortní systémy či palubní desku, ale také brzdy či řízení. A jelikož je to celé vždy řízeno soustavou počítačů, je možné jejich programy a funkci ovládnout. To se nyní v USA pokusili názorně předvést dva specialisté na zabezpečení informačních technologií. Jejich pětiminutové video jistě stojí za pozornost.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zatím to zřejmě s bezdrátovým přístupem nejde...

Proto pozvali redaktora magazínu Forbes Andyho Greenberga na projížďku „napíchnutými“ vozy Toyota a Ford. Pánové se usadili na zadní sedadla a ukázali, že jsou například schopni během jízdy vstupovat do řízení i brzdění. A že na digitální přístrojové desce ukážou ve stojícím voze rychlost 199 mph či plnou nádrž (i když je ve skutečnosti prázdná), to už jsou jen takové vtipné detaily.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Samovolné škubnutí volantem může docela překvapit; rychlost 199 mph na tachometru vozu Toyota Prius příliš obvyklá není

Jistě, celé to zatím vypadá dosti neohrabaně. Přístrojové desky obou vozů musely být pro „napíchnutí“ klíčových počítačů částečně odstrojeny a pánové k nim byli připojeni přes kabely. To ovšem neznamená, že by byl dálkový, bezdrátový přístup něčím nemožným! Z něčeho podobného prozatím nemusíme mít zřejmě strach, ovšem výrobci automobilů by si měli uvědomit, že otázce zabezpečení svých vozů budou muset časem věnovat větší pozornost.

Vždyť třeba krádeže aut včetně dálkového odemčení či nastartování motoru skrze elektronická zařízení jsou dnes již poměrně běžným jevem…

Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 224 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků