Guillaume Chabin: Typický zákazník značky Bentley? Neexistuje

Britská luxusní značka Bentley otevřela v Praze na Smíchově nový showroom. Při té příležitosti přijel i Guillaume Chabin, regionální ředitel společnosti Europe Bentley Motors. V rozhovoru pro AutoRevue řekl: „Tržní podíl značky v České republice je jeden z nejvyšších v Evropě.“

AR: Minulé roky nebyly pro Bentley příliš úspěšné. Do zisku se automobilka dostala až loni. Máte pro to nějaké vysvětlení?

Loni jsme opravdu zažili dobrý rok. Na celém světě jsme prodali sedm tisíc aut. Ano, byl to po delší době první rok, kdy jsme byli ziskoví. Ve ztrátě jsme byli od roku 2008. Proč tomu tak bylo? Vždy je to kombinace několika faktorů. Hodně náročné to bylo v minulých letech na našich tradičních trzích - v USA, Velké Británii a v Evropě. Ale tam se nám to podařilo zvrátit. Tohle - společně s naším růstem v Asii a na Dálném východě a s představením nové řady produktů, zvláště druhé generace Continentalu GT a GTS – způsobilo obrat.

AR: Na tiskové konferenci jste zmínil, že je nyní vaším největším trhem Čína. Ale ještě loni to byly Spojené státy…

Přesně tak. A letos je to opět těsné. V podstatě prodeje jsou jak v USA tak v Číně stejné.  Společnost Bentley zvýšila globální prodej za první čtvrtletí roku 2012 o 46.6% a dodala tak zákazníkům 1759 vozů. Tento růst byl tažen hlavně Čínou, což je pro Bentley největší trh. Tam došlo v prvním čtvrtletí k růstu o 84.9% (dodáno bylo 578 vozů). Amerika zůstává pro Bentley klíčovým trhem s růstem 35.6% (dodáno bylo 468 vozů). Na Středním Východě došlo k zotavení prodejů s růstem 82.6% (dodáno bylo 168 vozů) a v Evropě došlo k růstu 34.4% s počtem 207 vozů. Prodeje ve Velké Británii a v Německu zůstávají stabilní, prodáno bylo 233 a 62 vozů.

AR: Sázka na Čínu – je to dobrý tah?

Zatím tam stále rosteme, od počátku roku ta máme neuvěřitelný růst – 67 procent. A to přitom nejsme všude. Nyní se tam snažíme otevřít více prodejen. 

AR: Máte vysvětlení pro to, že ekonomika v Evropě stagnuje, ale prodeje luxusních vozů rostou? 

Ano, globálně prodeje luxusních vozů rostou. Ale není všechno tak jednoduché. Jsou země, kde trpíme - v Řecku, Španělsku, Itálii. Tam jsme ve ztrátě. Globálně se trh velkou rychlostí zmenšuje. Ale na druhé straně roste Německo, Skandinávie. A Bentley s novou produktovou linií a představením V8 – to je opravdu dobré auto - v rámci omezeného trhu může získat velký podíl.

Klepněte pro větší obrázek
Bentley Continental GT V8.

AR: Proč by si vlastně měli lidé kupovat vozy Bentley? Čím se odlišujete tak výrazně od konkurence?

Bentley představuje unikátní kombinaci výkonu a luxusu. Nabízíme prvotřídní řemeslné zpracování. Nabízíme každému zákazníkovi, aby si navrhl auto podle svých představ. A pak je tu prestiž značky. Její historie. Tradiční modely. A naši zákazníky jsou jim věrní. 

AR: Mohl byste popsat typického zákazníka značky Bentley?

Není typický zákazník značky Bentley. Liší se země od země. Třeba v Rusku jsou obvykle mladší. A bývá mezi nimi více žen. To je jiné než ve zbytku Evropy. Naše auta si kupují úspěšní byznysmeni, sportovní hvězdy… každý, kdo dokáže ocenit kvalitu. V západní Evropě, v zemích, kde máme tradici, jsou naši zákazníci starší. Ale teď se to trochu mění. S novými modely Bentley Continental GT a GTC V8.  Nová „vé osmička“ přitahuje jiný typ zákazníků. Spíše toho sportovního ražení.

AR: Co si slibujete od českého trhu?

Společnost Bentley Motors dosáhla v České republice v prvním čtvrtletí letošního roku podíl v segmentu luxusních vozů úctyhodného podílu 23 %. Letos jsme prodali již 13 vozů. A proto zde nyní rozšiřujeme naši přítomnost. Spojili jsme se s Porsche Inter Auto CZ a vytvořili jsme v Praze nové zastoupení. 

 

Guillaume Chabin (44)

Od února 2012 je ve společnosti Bentley Motors na pozici regionálního ředitele pro Evropu. Dříve působil v automobilce Lotus. Před tím byl činný jako hlavní manažer EMEA pro centrálu Ferrari a ředitel německého importéra tohoto italského výrobce. V období 1999 až 2007 pracoval v evropské centrále Bentley v Berlíně. 

 

 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků