GTA Spano: Bugatti Veyron ze Španělska?

Ve Španělsku „umí“ olivy a portské, ale jak se zdá, také rychlá auta. GTA Spano se nebezpečně blíží i špičkovému Bugatti Veyron.

Zkratka GTA jistě rozproudí tep každému hráči, který měl možnost přičichnout k předlouhé sérii stejnojmenných počítačových her, s nimiž v řadě případů vyrůstali nejen naši čtenáři, ale také jejich počítače a herní konzole. V tomto případě však bude řeč o skutečném automobilu, jenž dokonce aspiruje na zařazení mezi supersporty. Zastavíme se totiž u španělské společnosti GTA Motor, která kromě jiného v současnosti prohání po okruzích několik vozů v rámci šampionátu Formule 3.

Závody jsou jistě tím správným prostředkem k zisku renomé, GTA Motors proto představuje své superauto s označením Spano. Svůj vstup do nepoznaných vod hodlá GTA Motors uskutečnit skrze sérii 99 vozů Spano, poté se však čeká uvedení dalších odvozených modelů ve speciálních sériích. Co si ale budeme povídat, i mezi vozy z devětadevadesátikusové série beztak najdeme dva stejné stroje jen stěží.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tvůrci modelu Spano se pochopitelně nechali v široké míře inspirovat konstrukčními postupy běžnými u závodních speciálů, což se projevuje i na podvozku. Ten je totiž tvořen kombinací ušlechtilých materiálů v podobě hliníkových a titanových slitin, kevlaru či uhlíkových kompozitů.

Motor byl naproti tomu vyvinut speciálně pro použití ve Spanu, jedná se o vidlicový desetiválec uložený pochopitelně podélně před zadní nápravou. A naladěn je pro opravdu excelentní jízdní výkony. Dává totiž plných 780 koní (582 kW) a točivý moment vrcholí hodnotou 920 Nm, na pohonnou jednotku navazuje sedmistupňová převodovka s přímým, sekvenčním řazením, jež výkon  deleguje na klola zadní nápravy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Všechna kola jsou zavěšena zcela nezávisle na soustavě lichoběžníkových ramen a tlumiče pérování se vyznačují možností regulace. Také použitá kola vycházejí ze závodní okruhové praxe. Vpředu jsou devatenáctipalcové a vzadu pak dvacetipalcové lité ráfky, které obouvají pneumatiky Pirelli P Zero o šířce 255, resp. 335 mm. Uhlíkovo keramické brzdové kotouče mají průměr 380 mm a působí na ně šestipístkové třmeny AP Racing.

Podle GTA Motor prototypy Spano zrychlují z 0 na 100 km/h za 2,9 vteřiny a jejich nejvyšší rychlost dalece překračuje 350 km/h. Teprve podle nestranných testů však budeme moci ohodnotit, zda se mají nejen braši od Lamborghini a Ferrari, ale také od Bugatti čeho obávat... Před poměrem 780 koní vs. pouhých 1 350 kg, kolik „celé Spano” váží, totiž musí smekat i samotný Veyron.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
GTA Spano
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků