GrandGT: Porsche Panamera od TechArtu

TechArt důsledně přepracoval sedan Porsche Panamera. Těšte se nejen na nový vzhled a název, ale i na výkon 571 koní.

Dvorní ladič vozů značky Porsche vystaví tento stroj nazvaný GrandGT již příští měsíc na autosalonu v Curychu, kde stane po boku druhé horké novinky v podobě modelu vycházejícího z nedávno modernizovaného SUV Porsche Cayenne.

Typ GrandGT nese celou sadu vylepšení karoserie, interiéru i pohonné jednotky, jež z Panamery Turbo dělají dosti svérázné auto. Pokud začneme od „kabátu“, nelze si nevšimnout rozsáhlého bodykitu. V seznamu jeho položek najdeme zaoblený přední nárazník s vestavěnými denními světly z LED a „lízátkem“ v jeho střední části, kapotu z uhlíkových kompozitů, prahové obklady, napevno uchycený spoiler na víku zavazadlového prostoru nebo nový zadní nárazník s difuzorem, dodatečnými ventilačními otvory a výstupy výfuků s dvěma páry koncovek.

Nové jsou též přední i zadní blatníky, které rozšiřují karoserii o 42 mm, zaznamenáme také v barvě karoserie lakované rámečky předních reflektorů a širokou škálu litých ráfků s průměrem 20, 21 a 22 palců. Také pro interiér vozu GrandGT je k mání bohatá nabídka příslušenství, barev a materiálů. Najdeme zde celokožené čalounění s kontrastním čalouněním nebo pár sedmipalcových monitorů vestavěných do zadní části předních hlavových opěrek.

Motorový prostor zdobí sada TA 070/T1, jež přinesla standardnímu vidlicovému osmiválci s objemem 4,8 l citelné zlepšení výkonových parametrů. Samotný výkon poskočil z výchozích 493 koní (368 kW) na 571 koní (426 kW), zatímco točivý moment až 830 Nm je o plných 130 Nm vyšší než v sériovém provedení.

Další detaily, stejně jako údaje o cenách a časové dostupnosti, se dozvíme teprve poté, co své brány otevře již v úvodu zmíněná Auto Zurich Car Show.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
TechArt GrandGT
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků