GrandGT: Porsche Panamera od TechArtu

TechArt důsledně přepracoval sedan Porsche Panamera. Těšte se nejen na nový vzhled a název, ale i na výkon 571 koní.

Dvorní ladič vozů značky Porsche vystaví tento stroj nazvaný GrandGT již příští měsíc na autosalonu v Curychu, kde stane po boku druhé horké novinky v podobě modelu vycházejícího z nedávno modernizovaného SUV Porsche Cayenne.

Typ GrandGT nese celou sadu vylepšení karoserie, interiéru i pohonné jednotky, jež z Panamery Turbo dělají dosti svérázné auto. Pokud začneme od „kabátu“, nelze si nevšimnout rozsáhlého bodykitu. V seznamu jeho položek najdeme zaoblený přední nárazník s vestavěnými denními světly z LED a „lízátkem“ v jeho střední části, kapotu z uhlíkových kompozitů, prahové obklady, napevno uchycený spoiler na víku zavazadlového prostoru nebo nový zadní nárazník s difuzorem, dodatečnými ventilačními otvory a výstupy výfuků s dvěma páry koncovek.

Nové jsou též přední i zadní blatníky, které rozšiřují karoserii o 42 mm, zaznamenáme také v barvě karoserie lakované rámečky předních reflektorů a širokou škálu litých ráfků s průměrem 20, 21 a 22 palců. Také pro interiér vozu GrandGT je k mání bohatá nabídka příslušenství, barev a materiálů. Najdeme zde celokožené čalounění s kontrastním čalouněním nebo pár sedmipalcových monitorů vestavěných do zadní části předních hlavových opěrek.

Motorový prostor zdobí sada TA 070/T1, jež přinesla standardnímu vidlicovému osmiválci s objemem 4,8 l citelné zlepšení výkonových parametrů. Samotný výkon poskočil z výchozích 493 koní (368 kW) na 571 koní (426 kW), zatímco točivý moment až 830 Nm je o plných 130 Nm vyšší než v sériovém provedení.

Další detaily, stejně jako údaje o cenách a časové dostupnosti, se dozvíme teprve poté, co své brány otevře již v úvodu zmíněná Auto Zurich Car Show.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
TechArt GrandGT
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 5 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků