Gran Turismo Sport míří na Playstation 4. Soutěžit můžete o skutečné trofeje

Vše je ještě na začátku, ale Polyphony Digital navázala hlubší spolupráci s organizací FIA, která zastřešuje celosvětové aktivity motorsportu.

Pojetí závodního simulátoru se snaží předefinovat společnost Polyphony Digital, která stojí za vývojem legendárního závodního simulátoru Gran Turismo. Nyní byly oficiálně oznámeny přípravy nového dílu, v pořadí již sedmého.

Ponese jméno Gran Turismo Sport (asi se mu ale bude zkráceně říkat GT7), k dispozici bude výhradně na nové generaci konzoly Playstation 4 a připravuje něco, co zatím nemá u konzolového závodění obdoby. Soutěžit se totiž bude o skutečné poháry, ne jen o virtuální trofeje.

Design | Sportovní auta | Hybridy | Nissan

Nový Nissan GT-R je zase blíže realitě díky konceptu Vision Gran Turismo

Vše je ještě na začátku, ale Polyphony Digital navázala hlubší spolupráci s organizací FIA, která zastřešuje celosvětové aktivity motorsportu. Tvůrci Gran Turismo prosluli už tím, že pomocí programu GT Academy dostali konzolové hráče za volant skutečných závodních aut a nutno říci, že si absolventi vedou velmi dobře i v nejtěžší světové konkurenci.

„Ve hře Gran Turismo SPORT budou současně probíhat dva on-line šampionáty: Národní pohár, v němž budou hráči reprezentovat svou vlast, a Pohár výrobců, v němž budou hráči zastupovat svého oblíbeného výrobce vozů. Hráči nezávodí jen sami za sebe, mohou také jako diváci fandit své vlasti nebo týmu oblíbené automobilky. Vítěz šampionátu pak bude odměněn na slavnostním předávání cen FIA naprosto stejně jako skuteční závodníci: půjde o historický okamžik, kdy bude videohra oficiálně uznána na stejné úrovni motoristického sportu,“ uvádí se na oficiálních stránkách připravovaného simulátoru.

Pokud jde o samotnou hru, Polyphony Digital slibuje díky výkonnější platformě PS4 ještě propracovanější fyziku jízdy, lepší zvuky a samozřejmě zase lepší grafiku a efekty. O oficiálním datu představení se ještě nemluví, beta-testování ale začne na jaře 2016. Možná se tedy nového Gran Turisma dočkáme za rok na Vánoce.

Nissan Juke 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 130 600 km
Cena: 180 000 Kč
Nissan Qashqai 1.197
Rok výroby: 2014
Stav: 49 407 km
Cena: 330 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 105 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků