Google vylepšil svého autopilota. Lidský zásah už je potřeba minimálně

Divize Waymo se chlubí dramatickým vylepšením svého autopilota. Za osm tisíc kilometrů je prý zásah skutečného člověka potřeba pouze jednou.

Autonomní vozy mají v drtivé většině případů stále skutečného řidiče, který může v případě nouze převzít kontrolu. Nejinak tomu je u divize Waymo společnosti Google, která také vyvíjí vlastního autopilota. V oficiální zprávě o projektu nyní stojí, že zásah lidského faktoru je potřeba méně a méně.

Zajímavosti | Hybridy | Chrysler

FCA poskytla Googlu 100 vozů pro testy autonomního řízení

Google situace, při kterých musí do jízdy vystoupit skutečný člověk, nazývá disengagements. Zatímco v roce 2015 byl takový úkon potřeba 0,8x za každých 1 600 kilometrů, za poslední rok to stačilo už jen 0,2x! A to nesmíme zapomenout na fakt, že zkušební flotila automobilů urazila jen v Kalifornii oproti předchozímu roku o zhruba třetinu kilometrů více.

„Dramatického vylepšení naší techniky jsme dosáhli tím, že se všechny vozy zlepšují s každým ujetým kilometrem,“ raduje se Dmitri Dolgov, vedoucí autonomních technologií v divizi Waymo.

Technika | Honda

Také Honda chce spolupracovat s Waymo na vývoji autonomních aut

Společnost přiznává, že systém stále není zcela dokonalý. Jen za loňský rok došlo k více než stovce incidentů, při kterých byl na vině právě autonomní vůz Googlu. Za většinu z nich mohla nesrovnalost softwaru nebo nežádoucí manévr testovaného auta. Waymo dále uvádí, že řidič za volantem zvládne převzít kontrolu nad vozem za méně než jednu sekundu.

Divize aktuálně využívá stovku speciálně upravených hybridů Chrysler Pacifica a vozový park svých testovacích aut hodlá dále rozšiřovat. Podle posledních informací jednají zástupci Googlu o spolupráci s Hondou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Takto vypadá flotila automobilů Chrysler Pacifica, které pro testování svých autonomních prvků využívá divize Waymo ze společnosti Google
Honda CR-V 1.597
Rok výroby: 2013
Stav: 77 574 km
Cena: 380 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků