Google vylepšil svého autopilota. Lidský zásah už je potřeba minimálně

Divize Waymo se chlubí dramatickým vylepšením svého autopilota. Za osm tisíc kilometrů je prý zásah skutečného člověka potřeba pouze jednou.

Autonomní vozy mají v drtivé většině případů stále skutečného řidiče, který může v případě nouze převzít kontrolu. Nejinak tomu je u divize Waymo společnosti Google, která také vyvíjí vlastního autopilota. V oficiální zprávě o projektu nyní stojí, že zásah lidského faktoru je potřeba méně a méně.

Zajímavosti | Hybridy | Chrysler

FCA poskytla Googlu 100 vozů pro testy autonomního řízení

Google situace, při kterých musí do jízdy vystoupit skutečný člověk, nazývá disengagements. Zatímco v roce 2015 byl takový úkon potřeba 0,8x za každých 1 600 kilometrů, za poslední rok to stačilo už jen 0,2x! A to nesmíme zapomenout na fakt, že zkušební flotila automobilů urazila jen v Kalifornii oproti předchozímu roku o zhruba třetinu kilometrů více.

„Dramatického vylepšení naší techniky jsme dosáhli tím, že se všechny vozy zlepšují s každým ujetým kilometrem,“ raduje se Dmitri Dolgov, vedoucí autonomních technologií v divizi Waymo.

Technika | Honda

Také Honda chce spolupracovat s Waymo na vývoji autonomních aut

Společnost přiznává, že systém stále není zcela dokonalý. Jen za loňský rok došlo k více než stovce incidentů, při kterých byl na vině právě autonomní vůz Googlu. Za většinu z nich mohla nesrovnalost softwaru nebo nežádoucí manévr testovaného auta. Waymo dále uvádí, že řidič za volantem zvládne převzít kontrolu nad vozem za méně než jednu sekundu.

Divize aktuálně využívá stovku speciálně upravených hybridů Chrysler Pacifica a vozový park svých testovacích aut hodlá dále rozšiřovat. Podle posledních informací jednají zástupci Googlu o spolupráci s Hondou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Takto vypadá flotila automobilů Chrysler Pacifica, které pro testování svých autonomních prvků využívá divize Waymo ze společnosti Google
Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 127 642 km
Cena: 84 000 Kč
Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 120 290 km
Cena: 85 000 Kč
Honda Jazz 1.198
Rok výroby: 2009
Stav: 50 860 km
Cena: 115 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků