Google vylepšil svého autopilota. Lidský zásah už je potřeba minimálně

Divize Waymo se chlubí dramatickým vylepšením svého autopilota. Za osm tisíc kilometrů je prý zásah skutečného člověka potřeba pouze jednou.

Autonomní vozy mají v drtivé většině případů stále skutečného řidiče, který může v případě nouze převzít kontrolu. Nejinak tomu je u divize Waymo společnosti Google, která také vyvíjí vlastního autopilota. V oficiální zprávě o projektu nyní stojí, že zásah lidského faktoru je potřeba méně a méně.

Zajímavosti | Hybridy | Chrysler

FCA poskytla Googlu 100 vozů pro testy autonomního řízení

Google situace, při kterých musí do jízdy vystoupit skutečný člověk, nazývá disengagements. Zatímco v roce 2015 byl takový úkon potřeba 0,8x za každých 1 600 kilometrů, za poslední rok to stačilo už jen 0,2x! A to nesmíme zapomenout na fakt, že zkušební flotila automobilů urazila jen v Kalifornii oproti předchozímu roku o zhruba třetinu kilometrů více.

„Dramatického vylepšení naší techniky jsme dosáhli tím, že se všechny vozy zlepšují s každým ujetým kilometrem,“ raduje se Dmitri Dolgov, vedoucí autonomních technologií v divizi Waymo.

Technika | Honda

Také Honda chce spolupracovat s Waymo na vývoji autonomních aut

Společnost přiznává, že systém stále není zcela dokonalý. Jen za loňský rok došlo k více než stovce incidentů, při kterých byl na vině právě autonomní vůz Googlu. Za většinu z nich mohla nesrovnalost softwaru nebo nežádoucí manévr testovaného auta. Waymo dále uvádí, že řidič za volantem zvládne převzít kontrolu nad vozem za méně než jednu sekundu.

Divize aktuálně využívá stovku speciálně upravených hybridů Chrysler Pacifica a vozový park svých testovacích aut hodlá dále rozšiřovat. Podle posledních informací jednají zástupci Googlu o spolupráci s Hondou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Takto vypadá flotila automobilů Chrysler Pacifica, které pro testování svých autonomních prvků využívá divize Waymo ze společnosti Google
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 35 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků