Google už naučil své autonomní vozy troubit. Co bude příště?

Google se při vývoji systémů autonomní jízdy snaží auta naučit chovat se jako lidé. Ostatně, už se mu to daří tak dobře, že jeho autonomní vozy způsobují nehody. Brzy možná začnou jezdit opilé... Ale teď vážně. Problém autonomních vozů je často v jejich extrémní opatrnosti a neschopnosti počínat si na silnici se zdravou dávkou agresivity.

To právě testovací jezdce a posádky přivádí k frustraci, kdy by oni jeli, zatímco auto samo brzdí a všechny kolem sebe pouští. Jistě, je to možná nejbezpečnější cesta, ale zřejmě ne nejrychlejší a nejpohodlnější. Google se proto snaží naučit auta chovat přirozeně.

Život řidiče | Bezpečnost | Názory

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Nyní se už auta Googlu naučila troubit. Pomáhá to v situacích, kdy vůz zaregistruje pohybující se překážku, ať už jde o chodce mimo přechod nebo třeba auto vyjíždějící z nepřehledného místa. Dokonce upozorní i řidiče jedoucího v protisměru. Vývoj probíhal tak, že auto Googlu nejprve vydalo signál do kabiny k potvrzení testovací posádce a teprve po schválení zatroubilo. Tím se vůz učil jakýsi troubící algoritmus.

Nyní je ještě potřeba naučit samočinná auta reagovat na podněty ostatních účastníků provozu, zejména na jejich zatroubení nebo zablikání dálkovými světly. Auta Googlu ale už umí číst brzdová světla, blinkry a také poznají blížící se vozidlo s právem přednostní jízdy, například sanitku.

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

dnes | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků