Google se přiznal. Jeho autonomní vozy měly už 11 nehod

Autonomní vozy společnosti Google bourají. Ale ne vlastní vinou.

Společnost Google přiznala, že její autonomní vozy, které procházejí zkouškami v běžném provozu, měly za šest let celkem 11 nehod. Při nich nebyl nikdo zraněn a všechny prý zaviněny jiným účastníkem.

Sedmkrát do auta Google narazil někdo zezadu, když nedodržel bezpečnou vzdálenost a nedobrzdil, dvakrát někdo projel stopku a narazil do auta zboku a dvakrát si nevšiml auta Google při přejíždění z pruhu do pruhu.

Bezpečnost | Život řidiče | Byznys

Autonomní auta budou nebezpečná a nespolehlivá, myslí si řidiči

K těmto nehodám došlo během 2,7 milionu testovacích kilometrů včetně 1,1 milionu, kdy byla autonomní auta řízena ručně. Průměrně má tak autonomní vůz společnosti Google jednu nehodu za 250 000 ujetých kilometrů neboli 0,6 nehody na 100 000 mil. Národní průměr je přitom 0,3 nehody na 100 000 mil (161 000 km), uvádí AP.

Google chce ale být při porovnávání dat s národním průměrem opatrný, protože spoustu „ťukanců“ (údajně až pět milionů ročně) lidé policii ani pojišťovnám nehlásí. Zároveň lze podle Googlu získat i z těchto nehod cenná data a tím pádem ještě zlepšit systém řízení vozidla v autonomním režimu.

Bezpečnost | SUV | Video | Technika | Volvo

Volvo předvádí svůj systém autonomní jízdy na videu

Podobné zkušenosti má i společnost Delphi, která rovněž provozuje autonomní vůz. Zatímco Google používá flotilu hybridních Lexusů RX, Delphi má SUV Audi Q5. To už mělo také nehodu, když jeden řidič Hondy Civic přejel do protisměru.

Zatímco Delphi poskytlo přesná data o nehodě, Google tyto údaje poskytnout nehodlá s odkazem na soukromí účastníků nehod a na kalifornské zákony, podle kterých jsou data o nehodách tajná. A za to se na něj hned snesla kritika odpůrců autonomních vozidel a Googlu. Podle nich by měla společnost přesně vysvětlit, co se stalo a zda byl opravdu na vině někdo jiný.

Společnost Delphi během povozu svého autonomního vozu zjistila, že se k němu ostatní řidiči chovají dost nevrle a agresivně. Vadí jim především to, že auto vždycky dodržuje rychlostní limity a je přespříliš opatrné, řekli zástupci Delphi pro AutoNews.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků