Google se přiznal. Jeho autonomní vozy měly už 11 nehod

Autonomní vozy společnosti Google bourají. Ale ne vlastní vinou.

Společnost Google přiznala, že její autonomní vozy, které procházejí zkouškami v běžném provozu, měly za šest let celkem 11 nehod. Při nich nebyl nikdo zraněn a všechny prý zaviněny jiným účastníkem.

Sedmkrát do auta Google narazil někdo zezadu, když nedodržel bezpečnou vzdálenost a nedobrzdil, dvakrát někdo projel stopku a narazil do auta zboku a dvakrát si nevšiml auta Google při přejíždění z pruhu do pruhu.

Život řidiče | Bezpečnost | Byznys

Autonomní auta budou nebezpečná a nespolehlivá, myslí si řidiči

K těmto nehodám došlo během 2,7 milionu testovacích kilometrů včetně 1,1 milionu, kdy byla autonomní auta řízena ručně. Průměrně má tak autonomní vůz společnosti Google jednu nehodu za 250 000 ujetých kilometrů neboli 0,6 nehody na 100 000 mil. Národní průměr je přitom 0,3 nehody na 100 000 mil (161 000 km), uvádí AP.

Google chce ale být při porovnávání dat s národním průměrem opatrný, protože spoustu „ťukanců“ (údajně až pět milionů ročně) lidé policii ani pojišťovnám nehlásí. Zároveň lze podle Googlu získat i z těchto nehod cenná data a tím pádem ještě zlepšit systém řízení vozidla v autonomním režimu.

Technika | Video | SUV | Bezpečnost | Volvo

Volvo předvádí svůj systém autonomní jízdy na videu

Podobné zkušenosti má i společnost Delphi, která rovněž provozuje autonomní vůz. Zatímco Google používá flotilu hybridních Lexusů RX, Delphi má SUV Audi Q5. To už mělo také nehodu, když jeden řidič Hondy Civic přejel do protisměru.

Zatímco Delphi poskytlo přesná data o nehodě, Google tyto údaje poskytnout nehodlá s odkazem na soukromí účastníků nehod a na kalifornské zákony, podle kterých jsou data o nehodách tajná. A za to se na něj hned snesla kritika odpůrců autonomních vozidel a Googlu. Podle nich by měla společnost přesně vysvětlit, co se stalo a zda byl opravdu na vině někdo jiný.

Společnost Delphi během povozu svého autonomního vozu zjistila, že se k němu ostatní řidiči chovají dost nevrle a agresivně. Vadí jim především to, že auto vždycky dodržuje rychlostní limity a je přespříliš opatrné, řekli zástupci Delphi pro AutoNews.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 74 000 Kč
Audi A3 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 130 956 km
Cena: 205 000 Kč
Audi A3 1.896
Rok výroby: 2008
Stav: 179 762 km
Cena: 158 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků