Google auto bez řidiče má čínskou konkurenci, jezdí i bez GPS

Také v Číně se již pracuje na autě bez řidiče. Nový model Hongqi HQ3 (National University of Defense Technology) je řízen umělou inteligencí a používá různé kamery, lasery a senzory.

Jak informoval deník China Daily, automobil dokázal překonat 280 kilometrů po rušné silnici průměrnou rychlostí 87 kilometrů za hodinu. První jízda se sice odehrála za denního světla, auto si však muselo poradit i s mlhou a nejasnými liniemi na silnici.

Systém vozu byl schopen na vzniklé situace zareagovat do 40 ms (pro porovnání - člověku to trvá přibližně 500 ms). Auto během zkušební jízdy předjelo celkem sedmašedesátkrát jiné vozy na silnici s více jízdními pruhy a nebylo vybaveno GPS pro určení polohy.

Projekt Google Driverless Car je sice mnohem dále, ale je vidět, že Čína nechce zůstat pozadu. Jen doufejme, že levnější technologie nebude znamenat horší kvalitu. Připravovaná legislativa pro auta bez řidiče však pamatuje i na dostatečně náročné testy.

Klepněte pro větší obrázek

Zdroj: Živě.cz
 

Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků