Google auta mají nový cíl: jeden milion mil bez řidiče

Společnost Google se nezaměřuje pouze na internetové projekty, stojí také za vývojem automobilů s automatickým řízením. A myslí to s nimi opravdu vážně, protože si nyní vytyčil nový cíl – mají zvládnout ujet rovný milion mil (jedna míle je 1,609 km) bez pomoci člověka.
 
V srpnu se Google pochlubil, že jeho automobily bez řidiče mají najeto více než 160 tisíc mil bez nehody. Samozřejmě, v automobilu řidič přítomen byl a zasahoval jen ve výjimečných situacích. Nicméně na nedávno konaném Web 2.0 summitu Sergej Brin, spoluzakladatel Googlu, při rozhovoru s novináři uvedl, že se jim již podařilo urazit 1000 mil bez jakéhokoliv zásahu řidiče. Přitom se nejednalo o žádnou jednoduchou trasu někde na rovné silnici v Arizoně, ale o opravdu těžkou trasu včetně klikaté Lombard Street v San Franciscu.

Magazín PCmag se Brina zeptal na další vývoj těchto automobilů. Ten potvrdil, že kromě technických problémů je zde také spousta legislativních překážek. Zákony totiž většinou nepovolují provoz autonomních automobilů, nicméně je zde cesta, že tyto technologie mohou být využity jako pomocné systémy v automobilech. Řidičům to umožni lépe a včas vyhnout nebezpečným situacím. Brin dodal, že je v tomhle směru opravdu optimista a věří, že řidiči v těchto automobilech spatří tu pravou budoucnost.

Zdroj: Živě.cz

 

 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 6 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků