Goodyear: samodofukovací pneumatiky i pro náklaďáky

16 komentářů

Zelí
26. září • 21:59

Je to vcelku ptákovina. Pokud se dnes musí měnit povinně pneumatiky dvakrát ročně, pak pokud jsou gumy v pořádku a jezdí se na nich, tak se vůbec nemusí dohušťovat. To udělají v pneuservisu při výměně. A pokud máš defekt, tak ti je dohušťování trubičkou o průměru brčka na sodovku k ho..nu.

Fantomas
26. září • 23:03

Když čtu tvůj příspěvek, tak už chápu, že lidi jezdí na měkkých gumách - vždyť jsem to měl na jaře v servisu, tak proč bych to měl kontrolovat a dofukovat :-)

Zelí
27. září • 7:34

Já to kontroluju cca 1x měsíčně a pokud tam není defekt, tak je tam stále stejný tlak. A pokud potřebuješ dohustit před dovolenou a zvýšit tlak jednorázově o tři až čtyři desetinky tak to musíš udělat stejně na pumpě to ti ten systém stejně nedohustí.

Jigg
26. září • 22:26

Myslím, že se pleteš. Ne všude se musí měnit pneumatiky 2x ročně. Reálná čísla mluví jinak a ty kola podhuštěný jsou u nezanedbatelného % aut (přesto že jsou měněné 2x ročně). Pokud dobře počítám, tak při délce oné trubičky se při každé otáčce přečerpá celkem slušná porce vzduchu (v závislosti na umístění a průměru cca. více jak půl litru vzduchu při každé otáčce kola) což vyrovná většinu drobných defektů, tak že na tom půjde zcela bezproblémů dojet

Zelí
27. září • 7:40

Jenomže pokud budeš jezdit, tak na drobný defekt vůbec nepřijdeš. Takže to bude maskovat existenci drobných defektů. A myslíš, že je to dobře ? To dohušťování v trvalém stavu bude pěkný žrout energie, takže spotřebička a produkcička co2 nám půjde nahoru. To raději uvidím, že mi trochu měkne kolo a nechám to zalepit.

Jigg
27. září • 9:46

Průměrný únik vzduchu z pneu je cca. 2-3% měsíčně. Pokud takovéto zařízení udržuje stálý tlak a tento drobný únik včas vyrovná, tak je pneumatika mnohem více odolnější vůči drobným defektům, které tím pádem ani nenastanou (drobné defekty vznikají zejmnéna při podhuštěnosti, kdy se pneumatika chová trošku jinak). Z informací není jasné jak zařízení přesně funguje resp. může se to sepnout (a tedy žrát extra energii) jen v případě dohušťování. ad zda je to dobře či špatně ... já to vidím jako dobře, protože se to chová v podstatě jako normální pneumatika, která je díky konstantnímu tlaku odolnější vůči drobným defektům a když nastanou tak nemusím řešit výměnu kola / lepení na silnici pěnou a v podstatě mám nasazenou dojezdovku. V principu se mi toto velmi líbí... a tedy to neodsuzuju, když ještě ani nebylo zveřejněno jak přesně to funguje (může to být napojené na TMPS, které ti pak zahlásí při rozjezdu že kolo ušlo abys to řešil - cestou se to po pár km nafoukne na bezpečnou úroveň a nemusíš přehazovat kolo či ničit pneumatiku)

Zelí
27. září • 9:57

Pokud máš únik vzduchu 3% měsíčně, tak máš asi někde dírku. Já nemám nic měřitelného. Co by taky přes kompaktní pryžovou stěnu o nejmenší tloušťce cca 5mm unikalo.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jigg
27. září • 10:49

Měsíční únik 1-3% je průměr u všech pneumatik / můžu dohledat zdroj, bylo to buď od výrobce pneumatik či TMPS či od asociace typu FiA. To že některé neunikají vůbec či jiné naopak více je věc jiná.
Pryž je porezní materiál, který ač je 99,9% není 100% a k úniku ač nepatrnému přesto dochází. K dalším únikům může dojít vlivem jízdy za určitých extrémních okolností např. v agresivně projeté zatáčce kdy se pneu nahrne, tak kolem ráfku - stejně tak při najeti na extrémní nerovnost typu velká díra, obrubník apod. Pneu se zdeformuje tak, že k drobnému úniku dojde... jsou to drobnosti, ale nasčítá se to. Kdyby pneumatiky neunikaly vůbec tak je lidi nemají podhuštěné v takové míře (viz. průzkum Bridgestone který jsem linkoval výše)

Zelí
27. září • 16:23

Tomu nesmíš věřit. Výrobci se sichrují, aby neměli reklamace. V auto návodech se běžně dočteš, že spotřeba oleje může být až 0.7 l na 1000km. Realita je taková, že tam za 30 tisíc nedoleješ nic. A u těch gum je to stejné. V reálu, pokud není guma vadná je únik za sezónu neměřitelný. Samozřejmě předpokládám, že se jedná o auto, které je provozované, gumy jsou max tři roky staré a nemá osazené deset let staré zteřelé gumy.

Fantomas
26. září • 15:42

Podle mě tyhle všelijaké "berličky" jen dělají z lidí nemyslící tupce. Prostě tohle všechno odnaučuje lidi přemýšlet a starat se o něco a to je špatně. A stejně tak je to i u jiných výrobků, například u elektroniky, i tam je vidět snaha o maximální jednoduchost ovládání a minimalizaci požadavků na uživatele. Lidé jsou tak obklopeni stále modernější a dokonalejší technikou, ale sami se postupně stávají pohodlnější, línější a hloupější.
Vývoj člověka (a tím i celé společnosti) je podmíněný nutností používat mozek, přemýšlet, myslet. Pokud se člověku tahle nutnost veme, stane se z něj postupně tupé zvířátko.

Fantomas
26. září • 18:30

Doporučuji shlédnout film Absurdistán
http://www.csfd.cz/film/185578-absurdistan/g... ...

m.dlouhy
26. září • 17:11

Lze na to nahlížet i z druhý strany. když nebude lidskej mozek zbytečně zatěžovanej takovejma blbostma, tak bude moct řešit jiný problémy s větší efektivitou. Viděl bych to tak, že se opravdu blíží doba kdy znalost auta bude absolutně k ničemu. Ale člověk co je má rád k nim bude pořád přistupovat stejně. A zrovna tohle se mi líbí, je to dobrej nápad

Fantomas
26. září • 17:39

Ano, lze se na to dívat různě. Ale podle mě se spíš blíží doba, kdy naprostá většina lidí nebude mít znalosti vůbec o ničem. Budou to jen velice prostí uživatelé, kteří budou od všeho kolem sebe očekávat, že "se to udělá samo". A když se to náhodou neudělá samo, tak budou jen zoufale a neschopně koukat.

Jigg
26. září • 18:03

Oni už to očekávají teď - resp. kontrolu tlaku v pneu nikdo neřeší. viz. http://www.bridgestone.cz/tisk/tiskove-zpravy/2012/... ... (namátkou - více než 60% ze 46.000 kontrolovaných vozů mělo podhuštěné pneu). Takže podobné systémy řeší reálný problém.

Fantomas
26. září • 18:15

Ano, řeší to problém, ale jen to utvrdí ony řidiče v tom, že dělají dobře, když se o nic nestarají :-/

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jigg
26. září • 20:06

Tím linkem jsem chtěl naznačit, že oni se o to nestarají už teď. Nicméně chápu tvůj úhel pohledu. V tomto směru vidím však větší nebezpečí ve falešném pocitu bezpečí, který dávají TMPS (systém kontroly tlaku v pneumatikách), který dává signál o podhuštěnosti až když je to podhuštění vysoce nebezpečné - což už může být pozdě. Kontrolka však nesvítí a tak jsou všichni happy. Jen příklad co může způsobit podhuštěnost - vyhýbací manévr v 90 km/h způsobí rozdíl drah správně nahuštěných vs. podhuštěných pneumatik rozdíl stopy až 2 metry.

Doporučujeme

Články odjinud