Golf Cabriolet: ideál pro země, kde slunce nesvítí

První dojmy z nového otevřeného volkswagenu? Rozpaky i nadšení. Abych pravdu řekl, nesvůj jsem byl z tvarů novinky.

Trošku chlad, odstup, strohost. Takový jsem měl první pocit při pohledu na vůz, který jsem dosud znal jen z fotografií. Při pohledu z boku a zezadu mně ten vůz (a toho dojmu jsem se nemohl zbavit po celou dobu krátké novinářské prezentace) připomínal vanu na kolech. Ale to byl jen můj osobní dojem. Jiní budou třeba při pohledu na vůz nadšení, jak už to ostatně při posuzování tvarů karoserie bývá. 

Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
Na druhou stranu musím hned na úvod vyzdvihnout skvělé odhlučnění. Při jízdě se zataženou plátěnou střechou jsem se v něm cítil jako v běžném voze. A to je výborná zpráva pro české motoristy. Copak někde ve Středomoří, tam se jezdí po většinu roku se staženou střechou, ale u nás? Tak dva tři měsíce maximálně.

Když už jsem zmínil střechu. U Golfu Cabrioletu se otevře zcela automaticky za devět vteřin, a to i za jízdy rychlostí až 30 km/h, zavření jí trvá o dvě vteřiny déle. Je plátěná a natolik prokoumaná, že když je natažená, tak auto patří k nejtišším svého druhu. Má plně automatické elektrohydraulické ovládání.

Čtyřmístný vůz s celkovou délkou 4,25 metru, šířkou 1,78 metru a výškou 1,42 metru (s nataženou střechou) nabízí nejdelší interiér ve své třídě a dostatek místa i cestujícím na zadních sedadlech, jak jsem vyzkoušel. Zavazadlový prostor má při stažené střeše objem 250 litrů, což není špatné.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Asi leckoho zarazí absence ochranného oblouku. Ten měly od roku 1979, kdy byl představen první Golf Cabriolet, všechny předchozí generace tohoto vozu. V osmdesátých letech se však objevily automaticky ovládané systémy ochrany pro případ převrácení. Zpočátku byly velmi drahé, poprvé je proto Volkswagen představil až u modelu New Beetle Cabriolet. Nový Golf Cabriolet má právě takový systém dvou ochranných oblouků ukrytých za zadními sedadly. Ty se v případě převrácení automaticky vysunou, trvá jim to jen 0,25 vteřiny. A když už hovořím o bezpečnosti, zmínit musím také vyztužený rám čelního okna a početné, speciálně pro kabriolet upravené airbagy.

Klepněte pro větší obrázek

Nekroutí se a nevrže

S novým Golfem Cabrioletem jsem ujel asi třicet kilometrů. Co se dalo za tak krátkou dobu poznat? Výborné odhlučnění jsem už zmínil. Dobré bylo i chování vozu v zatáčkách, k němuž přispěly početné výztuhy. Ovšem jak by se vůz choval v extrémních situacích, to si netroufám po těch několika kilometrech říci. Vyjděme tedy zatím z press kitu výrobce, v němž se tvrdí, že se vůz může pochlubit vysokou torzní tuhostí, která je plně srovnatelná s ostatními prvotřídními kabriolety. Více se dozvíme až při testu vozu.

Nový Golf Cabriolet přijíždí se čtyřmi zážehovými (TSI) a dvěma vznětovými (TDI) motory. S výjimkou motorů TSI a TDI o výkonu 77 kW lze všechny ostatní motory pro nový Golf Cabriolet kombinovat s dvouspojkovou převodovkou DSG. V závislosti na hodnotě maximálního točivého momentu motoru se jedná o šesti- nebo sedmistupňovou převodovku DSG. (Jinak standardně jsou k dispozici pěti- a šestistupňové převodovky.)

Klepněte pro větší obrázek

Mě nejvíce zaujal vznětový motor 1.6 TDI s výkonem 77 kW (105 k). Na přání může být tato verze vybavena paketem BlueMotion Technology se systémem Start/Stop a dobíjením akumulátoru rekuperací kinetické energie. Průměrná spotřeba se pak ustálí na skvělých 4,4 l/100 km.

Nikoli vítr, ale vichr ve vlasech pak můžete zažít v nejvýkonnějším provedení s motorem TSI o výkonu 155 kW (210 k). Vůz dosahuje nejvyšší rychlosti 235 km/h a zrychluje z 0 na 100 km/h za 7,3 vteřiny.

Ceny u nás začínají na částce 499 900 korun. Tolik stojí Golf Cabriolet 1.2 TSI s výkonem 77 kW (105 k). 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

 

  

 

 

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků