GMC Terrain: zcela nové SUV pro Ameriku

Koncernu General Motors se zrovna nedaří, ale i přes mnohé problémy nakonec představil nové GMC Terrain. A je opravdu nové.

Zhruba před rokem jsme na tomto místě přinesli první špionážní snímky modelu GMC Terrain, který teprve vstupoval do stádia jízdních zkoušek. Již tehdy bylo jasné, že to bude zvláště pro koncernovou značku GMC zásadní model, jenž by měl naznačit, jakým směrem se bude třída SUV v USA ubírat.

Od té doby se toho ale hodně změnilo a udeřila krize, jež významným způsobem zasáhla právě tento segment. Terrain je však nakonec přece jen na světě a pro novou situaci na trhu je skvěle vybaven moderními technologiemi včetně motorů s přímým vstřikováním benzínu. Tento týden slaví GMC s prostým názvem Terrain premiéru na autosalonu v New Yorku a koncern General Motors akcentuje zvláště jeho hospodárnost. Po boku typu Terrain se zde představí ještě GMC Yukon Denali s hybridní pohonnou soustavou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tento crossover přichází s moderním vzhledem (naznačovat by měl další směřování vozů GMC), který se vyznačuje svalnatou, rozložitou a členitou přídí a mohutnými rozšířenými blatníky a oplastovanými prahy, nárazníky a spodními částmi dveří. Design je dosti hranatý, ale vcelku originální. Vůbec poprvé se na tomto modelu objevuje třídílná maska chladiče rámovaná chromovanou obrubou a potkávacími světlomety projektorového typu, jež jsou vsazeny do lichoběžníkových sdružených jednotek opatřených další porcí „chromu“.

General Motors hodlá svým novým modelem Terrain oslovit zvláště publikum slyšící na hospodárnost provozu. Základní čtyřválcová jednotka s objemem 2,4 l dosáhne v dálničním režimu průměrné spotřeby 7,8 l/100 km, jež tak bude patřít v dané třídě k vůbec nejlepším. Je však třeba pomocí tlačítka aktivovat systém ECO, jenž působí především na měnič automatické převodovky. Režim ECO sníží otáčky potřebné k jeho přemostění na 1 125 ot./min., čímž se výrazně sníží výkonové ztráty při klouzání měniče.

Pro řidiče, kteří se opájejí spíše jízdními zážitky než „pozoruhodnými“ zjištěními při tankování, je připraven třílitrový vidlicový šestiválec, jenž dosahuje výkonu 264 koní a je rovněž opatřen přímým vstřikováním benzínu. Oba motory jsou spřaženy s novou šestistupňovou automatickou převodovkou tradiční koncepce a GMC Terrain lze objednávat s pohonem předních, nebo všech kol.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Relativně moderní technologie však nalezneme také přímo na palubě vozu. Patří mezi ně couvací kamera, elektrické ovládání pátých dveří, audiosoustava s vstupy pro vnější zařízení a technologií Bluetooth nebo sedmipalcový displej LCD v horní části středové konzoly, samozřejmostí jsou navigační systém s pevným diskem, satelitní rádio XM a monitorovací soustava OnStar.

Výrobu tohoto modelu bude zajišťovat továrna CAMI v kanadském Ontariu a prodeje odstartují v půli letošního roku 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
GMC Terrain
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 780 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 75 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků