GM údajně plánuje společný evropský podnik s PSA

12 komentářů

Fantomas
15. října • 16:43

Vypadá to tak, že časem zůstanou na světě tak dva konglomeráty firem vyrábějící auta.
Každý bude vyrábět asi tak 10 různých značek, což ve skutečnosti bude znamenat, že z identických výrobních linek budou sjíždět identické plastové bubliny a lišit se budou jen znakem na přední masce. To bude úžasný svět :-/

Art Vandalay
17. října • 9:43

Nesuhlasim, podla mna totiz nikdy v historii neboli auta lepsie, rychlejsie, bezpecnejsie, lepsie brzdiace, jazdiace atd atd. Nikdy v historii nebol taky vyber a nikdy neboli dostupnejsie. To co tu vela ludi pocituje je len nostalgia za "starymi, dobrymi" casmi.

Zelí
18. října • 21:57

Ano, s tím se dá na 100% souhlasit. Technický pokrok a progres je zřetelný a je radost ho pozorovat a užívat si ho. Nechtěl bych se vracet zpět.

puk123
15. října • 17:50

Co by ne, když to takto funguje třeba u dopravních letadel nebo operačních systémů? Zas takový rozdíl proti dnešku to nebude a včerejšek už se nevrátí.

Fantomas
15. října • 18:32

Letadla i OS jsou špatný příklad. Auta jsou celkem běžné výrobky denní potřeby, podobně jako třeba jídlo. A teď si představte, že by všechny menší výrobce jídla pohltily dvě, tři nadnárodní společnosti a vyráběly by jídlo pro celý svět. Všude stejné jídlo co chutná stejně, jen s jiným názvem. Co vy na to?

puk123
15. října • 19:05

Projdi si doma obaly potravinářských výrobků a zkus se dopídit, kdo je výrobcem nebo vlastníkem výrobce. Nedivil bych se, kdyby většinu čárek posbírali Nestlé a Unilever.

Fantomas
15. října • 19:54

Nesmíš tolik nakupovat v supermarketech. Naštěstí pořád ještě existuje spousta samostatných výrobců. A já se děsím doby, kdy zbydou jen ti dva nebo tři. Stejně jako u aut.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
x
17. října • 13:27

I u aut budou ještě hodně dlouho existovat malí výrobci, kteří budou dělat malovýrobu.Berte jako fakt, že většina oborů směřuje k tomu, že bude několik hlavních výrobců, kteří budou dominovat, a zbytek budou drobní výrobci, kteří budou uspokojovat speciální potřeby malého procenta zákazníků. Téměř jakýkoli* obor, na který si vzpomenete, k tomu směřuje. Nicméně je nesmyslné si myslet, že giganti vyplní úplně celý trh. To nejde a nikde se to ani neděje. Pamatuju si na raná 90. léta, kdy spousta lidí skuhrala, jak hypermarkety zničí všechny drobné obchodníky. Realita je taková, že skončily všechny socialistické sámošky s personálem, který měl protažené ksichty, když jim tam náhodou vlezl zákazník. Skončili obchodníci, kteří nebyli ochotni udělat pro zákazníka nic navíc. Naopak dnes rostou specializované prodejny s různým specializovaným sortimentem nebo lepšími službami - bioprodejny, prodejny s nabídkou francouzských, švýcarských či jiných sýrů, uzenářské prodejny, rybí... Jsou zde malé prodejny otevřené téměř nonstop... Celkově se služby zlepšily přes všechny věštby skeptiků.Totéž se děje v autech - bezpečnost, spolehlivost, pohodlí... vše jde nahoru. Své první auto (Škoda 120) jsem musel pravidelně obskakovat, hlídat si olej, v zimě dobíjet baterku, během pěti let, co jsem to auto měl, jsem musel vyměnit spoustu dílů a dvakrát jsem zůstal stát na silnici. Dnes, po téměř dvaceti letech od té škodovky a vystřídání více aut, mám "hnusného korejce" a za tři a půl roku jsem na údržbu ani nesáhnul. Ani ten olej jsem nemusel kontrolovat (ale pravda - dělá to za mne servis) a hlavně jsem neměl jedinou závadu. Auto je neskonale pohodlnější (když si vzpomenu, jaké to bylo utrpení jet se škodovkou štreku 500 km), v zimě teplo po pár minutách, v létě chládek... Zkrátka úplně jiný level a za méně peněz (v porovnání k výdělku).Pokud bych měl zájem, mohu si koupit nějaké auto na zábavu - mohu klidně sáhnout mezi několik malých automobilek a koupit si Ariel Atom nebo stavebnici českého Kaipana. Taková auta budou vznikat i nadále. A to, že mainstream uspokojí dvě, tři korporace mne už nijak netrápí. Z pohledu zákazníka na tom profituju.____________
* Záměrně říkám "téměř jakýkoli", přestože mne nenapadá jediný příklad oboru, který by k tomu nesměřoval, ale on se určitě nějaký obskurní obor najde.

Zelí
15. října • 13:01

Na co sáhnou američani, tak to většinou zdechne. Asi jim nestačí, že jde opel do kytek.

puk123
15. října • 17:41

Proč na krachu nevydělat? GM koupí za babku a kopec slibů PSA. Nato PSA koupí za poslední prachy od GM Opel. Až pak je pošlou definitivně do kytek. Dodatečně se dovíme, že GM, resp. Chevrolet vlastní patenty Oplu i práva na výrobu ND.
Spokojeni budou GM-Chevrolet -Daewoo i dnešní akcionáři PSA. Spláčou Francie a Německo, tedy jejich daňoví poplatníci, kteří předtím do fabrik GM a PSA nalili peníze. Francie si může vyšlápnout na PSA, ale na GM je krátká.
P.S. Podobný scénář znám z českého prostředí z pokupónově - privatizační doby.

asdf
15. října • 15:14

To nemusí bejt nutně pravda. Pravděpodobnost že PSA zdechne samo o sobě je o dost vyšší.

Zelí
16. října • 14:02

Kam šlápne noha amerického k.k.ta tam padesát let nic neroste, mohli by referovat třeba vietnamci a mnozí další po celém světě. Jak se objeví jenkí na prahu je třeba okamžitě střílet (obrazně!!!) jinak pes (čti PSA) zdechne.:-D

Doporučujeme

Články odjinud