Vypadá to tak, že časem zůstanou na světě tak dva konglomeráty firem vyrábějící auta. Každý bude vyrábět asi tak 10 různých značek, což ve skutečnosti bude znamenat, že z identických výrobních linek budou sjíždět identické plastové bubliny a lišit se budou jen znakem na přední masce. To bude úžasný svět :-/
Nesuhlasim, podla mna totiz nikdy v historii neboli auta lepsie, rychlejsie, bezpecnejsie, lepsie brzdiace, jazdiace atd atd. Nikdy v historii nebol taky vyber a nikdy neboli dostupnejsie. To co tu vela ludi pocituje je len nostalgia za "starymi, dobrymi" casmi.
Ano, s tím se dá na 100% souhlasit. Technický pokrok a progres je zřetelný a je radost ho pozorovat a užívat si ho. Nechtěl bych se vracet zpět.
Co by ne, když to takto funguje třeba u dopravních letadel nebo operačních systémů? Zas takový rozdíl proti dnešku to nebude a včerejšek už se nevrátí.
Letadla i OS jsou špatný příklad. Auta jsou celkem běžné výrobky denní potřeby, podobně jako třeba jídlo. A teď si představte, že by všechny menší výrobce jídla pohltily dvě, tři nadnárodní společnosti a vyráběly by jídlo pro celý svět. Všude stejné jídlo co chutná stejně, jen s jiným názvem. Co vy na to?
Projdi si doma obaly potravinářských výrobků a zkus se dopídit, kdo je výrobcem nebo vlastníkem výrobce. Nedivil bych se, kdyby většinu čárek posbírali Nestlé a Unilever.
Nesmíš tolik nakupovat v supermarketech. Naštěstí pořád ještě existuje spousta samostatných výrobců. A já se děsím doby, kdy zbydou jen ti dva nebo tři. Stejně jako u aut.
I u aut budou ještě hodně dlouho existovat malí výrobci, kteří budou dělat malovýrobu.Berte jako fakt, že většina oborů směřuje k tomu, že bude několik hlavních výrobců, kteří budou dominovat, a zbytek budou drobní výrobci, kteří budou uspokojovat speciální potřeby malého procenta zákazníků. Téměř jakýkoli* obor, na který si vzpomenete, k tomu směřuje. Nicméně je nesmyslné si myslet, že giganti vyplní úplně celý trh. To nejde a nikde se to ani neděje. Pamatuju si na raná 90. léta, kdy spousta lidí skuhrala, jak hypermarkety zničí všechny drobné obchodníky. Realita je taková, že skončily všechny socialistické sámošky s personálem, který měl protažené ksichty, když jim tam náhodou vlezl zákazník. Skončili obchodníci, kteří nebyli ochotni udělat pro zákazníka nic navíc. Naopak dnes rostou specializované prodejny s různým specializovaným sortimentem nebo lepšími službami - bioprodejny, prodejny s nabídkou francouzských, švýcarských či jiných sýrů, uzenářské prodejny, rybí... Jsou zde malé prodejny otevřené téměř nonstop... Celkově se služby zlepšily přes všechny věštby skeptiků.Totéž se děje v autech - bezpečnost, spolehlivost, pohodlí... vše jde nahoru. Své první auto (Škoda 120) jsem musel pravidelně obskakovat, hlídat si olej, v zimě dobíjet baterku, během pěti let, co jsem to auto měl, jsem musel vyměnit spoustu dílů a dvakrát jsem zůstal stát na silnici. Dnes, po téměř dvaceti letech od té škodovky a vystřídání více aut, mám "hnusného korejce" a za tři a půl roku jsem na údržbu ani nesáhnul. Ani ten olej jsem nemusel kontrolovat (ale pravda - dělá to za mne servis) a hlavně jsem neměl jedinou závadu. Auto je neskonale pohodlnější (když si vzpomenu, jaké to bylo utrpení jet se škodovkou štreku 500 km), v zimě teplo po pár minutách, v létě chládek... Zkrátka úplně jiný level a za méně peněz (v porovnání k výdělku).Pokud bych měl zájem, mohu si koupit nějaké auto na zábavu - mohu klidně sáhnout mezi několik malých automobilek a koupit si Ariel Atom nebo stavebnici českého Kaipana. Taková auta budou vznikat i nadále. A to, že mainstream uspokojí dvě, tři korporace mne už nijak netrápí. Z pohledu zákazníka na tom profituju.____________* Záměrně říkám "téměř jakýkoli", přestože mne nenapadá jediný příklad oboru, který by k tomu nesměřoval, ale on se určitě nějaký obskurní obor najde.
Na co sáhnou američani, tak to většinou zdechne. Asi jim nestačí, že jde opel do kytek.
Proč na krachu nevydělat? GM koupí za babku a kopec slibů PSA. Nato PSA koupí za poslední prachy od GM Opel. Až pak je pošlou definitivně do kytek. Dodatečně se dovíme, že GM, resp. Chevrolet vlastní patenty Oplu i práva na výrobu ND.Spokojeni budou GM-Chevrolet -Daewoo i dnešní akcionáři PSA. Spláčou Francie a Německo, tedy jejich daňoví poplatníci, kteří předtím do fabrik GM a PSA nalili peníze. Francie si může vyšlápnout na PSA, ale na GM je krátká.P.S. Podobný scénář znám z českého prostředí z pokupónově - privatizační doby.
To nemusí bejt nutně pravda. Pravděpodobnost že PSA zdechne samo o sobě je o dost vyšší.
Kam šlápne noha amerického k.k.ta tam padesát let nic neroste, mohli by referovat třeba vietnamci a mnozí další po celém světě. Jak se objeví jenkí na prahu je třeba okamžitě střílet (obrazně!!!) jinak pes (čti PSA) zdechne.:-D
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.