GM Saab s koncem roku nezavře, v lednu obnoví výrobu 9-3 i nové 9-5

Ani náhodný čtenář našeho magazínu nemohl v posledních týdnech přehlédnout záplavu zpráv týkajících se vývoje okolo švédského Saabu, přesněji firmy Saab Cars. S její budoucností to vypadá všelijak, jen ne růžově. Firma nejprve měla být prodána, pak měla být zavřena, posléze opět prodána a opět zavřena. Poslední vývoj ale zvrátil plánovanou likvidaci a přivedl koncern General Motors a jediného současného zájemce, firmu Spyker Cars, zpět k jednacímu stolu.

Nicméně i přes tento pozitivní vývoj platilo původní sdělení GM, že pokud firmu do konce roku neprodá, definitivně ji zlikviduje. Ale jak už to v tomto příběhu bývá, co platilo včera, to neplatí dnes, a tak se jednatřicátý prosinec roku 2009 nezapíše do historie automobilky Saab jako den jejího zániku.

Firmy GM i Saab totiž podle agentury Reuters včera svorně oznámily, že termín 31. prosinec 2009 pro ukončení případných jednání je minulostí. Saab přesto uvedl, že se připravuje na svůj vlastní zánik, GM je ale stále otevřen dalším možnostem řešení a případným dalším nabídkám na koupi firmy. Zajímavé je též to, že po vánoční odstávce znovu naběhne výroba modelu 9-3 a přípravy výroby nové 9-5. „Máme objednávky a vozy musíme dodat jako obvykle,” řekl k tomuto kroku stroze Eric Geers, mluvčí Saabu.

Je tedy stále otázkou, co GM se Saabem vlastně zamýšlí. V kontextu výše uvedeného je pozoruhodné i sdělení Victora Mullera, šéfa Spykeru, který k poslednímu vývoji sdělil, že GM odložil nejzazší termín pro prodej Saabu ke dni 7. ledna 2010. Co se stane poté, netuší, ale je přesvědčen o tom, že Spyker není jediným zájemcem o Saab, a proto také GM dále považuje prodej za realizovatelný.

Ať už to bude jakkoli, příznivce, zaměstnance i dodavatele Saabu zřejmě čeká ještě pár bezesných nocí...

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků