GM Saab s koncem roku nezavře, v lednu obnoví výrobu 9-3 i nové 9-5

Ani náhodný čtenář našeho magazínu nemohl v posledních týdnech přehlédnout záplavu zpráv týkajících se vývoje okolo švédského Saabu, přesněji firmy Saab Cars. S její budoucností to vypadá všelijak, jen ne růžově. Firma nejprve měla být prodána, pak měla být zavřena, posléze opět prodána a opět zavřena. Poslední vývoj ale zvrátil plánovanou likvidaci a přivedl koncern General Motors a jediného současného zájemce, firmu Spyker Cars, zpět k jednacímu stolu.

Nicméně i přes tento pozitivní vývoj platilo původní sdělení GM, že pokud firmu do konce roku neprodá, definitivně ji zlikviduje. Ale jak už to v tomto příběhu bývá, co platilo včera, to neplatí dnes, a tak se jednatřicátý prosinec roku 2009 nezapíše do historie automobilky Saab jako den jejího zániku.

Firmy GM i Saab totiž podle agentury Reuters včera svorně oznámily, že termín 31. prosinec 2009 pro ukončení případných jednání je minulostí. Saab přesto uvedl, že se připravuje na svůj vlastní zánik, GM je ale stále otevřen dalším možnostem řešení a případným dalším nabídkám na koupi firmy. Zajímavé je též to, že po vánoční odstávce znovu naběhne výroba modelu 9-3 a přípravy výroby nové 9-5. „Máme objednávky a vozy musíme dodat jako obvykle,” řekl k tomuto kroku stroze Eric Geers, mluvčí Saabu.

Je tedy stále otázkou, co GM se Saabem vlastně zamýšlí. V kontextu výše uvedeného je pozoruhodné i sdělení Victora Mullera, šéfa Spykeru, který k poslednímu vývoji sdělil, že GM odložil nejzazší termín pro prodej Saabu ke dni 7. ledna 2010. Co se stane poté, netuší, ale je přesvědčen o tom, že Spyker není jediným zájemcem o Saab, a proto také GM dále považuje prodej za realizovatelný.

Ať už to bude jakkoli, příznivce, zaměstnance i dodavatele Saabu zřejmě čeká ještě pár bezesných nocí...

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků