GM představil nabíječky pro Chevrolet Volt

15 komentářů

josé nepřijel
14. srpna • 17:37

http://money.cnn.com/2009/08/14/autos/volt_vs_prius/index.htm?postversion=2009081411

Honza
14. srpna • 10:08

Tak tu mame další díl skládačky aby lidé viděli jak to má vypadat a co informace, které by spíš vedly k tomu jak to má \ bude fungovat?- víme „spotřebu“
- víme přibližnou cenu ( Opel Ampera = Volt) 40000,-€
- víme jaký maji nominální parametry nabíječkyale...-za jak dlouho se to nabije z 0 na 100% z elektrické sítě?
-za jak dlouho by to nabil spalovací motor?
-takže bude vedení dostatečně dimenzovaný, aby ustálo zátěž až bude potřeba to to nabít, nebo vylítlé jističe a přetížení lokálních sítí ve vilových čtvrtích bude na denním pořádku?
-o kolik to bude přínosné ( myšleno měřitelné ) pro ekologii, pokud Volt nahradí vozy s EURO 4 a 5 , když do množiny EURO 2 až 3 pro cenu nemůže zasáhnout ? Připomíná nám mi to vtip ...že jsme vám sice zdražili rohlíky, ale lokomotivy přece máte levnější....

MichalPolan
14. srpna • 10:51

-Doba nabití z elektrické sítě by se dala spočítat, pokud by byla dostupná kapacita baterie. Dá se někde snadno dohledat? Nikde jsem si na první pohled takové hodnoty nevšiml.
-Totéž v případě spalovacího motoru.
-Kdyby se jich objevilo v jednom městě ze dne na den cca 20 tisíc, mohlo by se to na vytížení lokálních sítí poznat. To se asi hned tak nestane.
-Přínos airbagů taky začal být vidět až pěkných pár let po jejich zavedení, kdy se dostaly i do vozů nejnižších tříd. Všechny novinky nějak začínaly.Připomíná mi to argumentaci s hledáním důvodu, proč takové auto nikdy nedělat, za každou cenu. Ještě, že GM a ostatní lidé tak neuvažují. Někdy je totiž třeba začít, i když výsledný efekt nebude viditelný hned druhý den. Ostatně, kdyby to bylo TAK špatné, asi by se nechystali s podobnými vozidly i další výrobci.

Radek Ondrášík
14. srpna • 12:40

GM je jednou z nejzadluzenejsich firem na svete a tesne pred krachem. Opravdu mate za to, ze lide, kteri stoji ve vedeni jsou ti, kteri mysli spravnym smerem? Pokud by tak mysleli, nebyla by firma ziskova? Takze mysleni GM asi moc dobre nebude, kdyz jsou v situaci v jake jsou.

MichalPolan
14. srpna • 12:53

Když oni ti lidé ve vedení by rádi situaci změnili, jenže je nepustí UAC - odbory. Už mnohokrát se GM, Chrysler i Ford snažili nějakým způsobem zrušit závazky vedení z dob největší prosperity automobilového průmyslu, které je vázaly k vyplácení "výsluh". S takovou koulí na noze se špatně utíká kupředu, natož plave. ;-)

Radek Ondrášík
14. srpna • 13:34

Opravdu mate za to, ze situace americkych automobilek je dana odbory? Ano, ty jsou nenazrane, ale to nemeni nic na tom, ze jejich auta si proste zakaznici nekupuji a na odbory vliv nemaji. Proste spatne vedeni, rozhodovani a celkova politika, vyvoj, vize apod.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
DaewooMaster
14. srpna • 17:24

Dobrý pokus o vtip - automobilka, která prodávala desítky let nejvíc aut ze všech a teprve loni ji těsně předběhla Toyota (letos bude mít Toyota náskok ještě menší, pokud vůbec nějaký), vyrábí podle Vás auta, která nikdo nechce (asi je tedy zřejmě kupují jenom marťani, že? :-D). Ještě jste měl dodat, že je to stejně bezútěšné jako situace Škodovky v Česku a ten Váš pokus o vtip by byl zcela "dokonalý". ;-)

Jig
15. srpna • 8:09

no přesně, u nás na CZ diskusích si každý přidává, že GM vyrábí "nenažraná" auta, které nikdo nekupuje. A to, že je to největší resp. druhá největší automobilka na světě a jedna z největších firem na světě - k tomu asi dospěli jak? Jistě ne tím, že jejich auta nikdo nekupoval. Jistě mají teď velké problémy, nicméně to i spousta jiných automobilek. Nicméně jedním z velmi závažných pilířů problému jsou odbory resp. nastavený důchodový systém pro zaměstnance, kdy jim automobilka po odchodu vyplácí slušnou rentu (kterou u nás dává stát) a při počtu zaměstnanců, které mají je tohle opravdu nepředstavitelná zátěž - je to jako kdyby měli stejnou kapacitu, ale stále přibírali nové a nové zaměstnance aniž by propouštěli stávající - a to se opravdu utáhnout nedá. GM ted potřebuje radiákální restruturalizaci, něco jako prošel před pár lety Fiat, který byl téměř před krachem a dnes patří k těm několika málo finančně zdravým automobilkám

Honza
15. srpna • 11:24

A to, že je to největší resp. druhá největší automobilka na světě a jedna z největších firem na světě.... Dinosauři byli taky největší....Oni potřebujou stálej odbit po dobu několika až desítek let. Množství výrobků vyrobených a velikost firmy není úměrná úspěchu. Nevím jestli to bylo tady v novinkách, nebo na nějakým ekonomickým ezinu, ale jistý dost uznávaný analytik prohlásil, že na světě je místo jen pro šest automobilek. Takže tohle celé snažení GM může být je projev minimalizace „krachu“ , patenty půjdou prodat, nebo licencovat, vyrobený části aut dost těžko. GM si ukouslo asi velké sousto a některé části byly ztrátové a jiné je dotovaly. No rovnováha se, ale nepovedla udržet.Známý prodejce vozů jedné čistě německé značky komentoval Tatu Nano, že doufá, že EU zablokuje jeho prodej v Evropě. Za tu dobu co v tom dělá je úplně mimo. Už mu nedohází, že jeho super auta nejsou vůbec konkurenční, protože potencionální kupec Nana si to jeho auta nikdy nekoupí a stejně opačně.
Jestli takhle, myslí i v běžné automobilce, tak no potěš. Pěstují „kult auta“ na chatrných základech a bojují navzájem mezi sebou a jaksi zákazník a prodej šel do pozadí. Teďka pokud banky a investoři sou opatrní, dochází k vystřízlivění a bude z toho pěkná kocovina.

MichalPolan
14. srpna • 14:01

Nenosím v hlavě statistiky a čísla, jsem líný je hledat. Nebudu se přít, zda GM vyrobil za minulý rok tři, čtyři nebo pět a půl milionu aut... Fakt je lidi nekupují? Kdyby ne, asi by produkce byla v řádech statisíců, ne milionů... Jen tak na okraj.
Jinak tyhle požadavky odčerpávají skutečně velkou část finanční hotovosti všech tří koncernů a všechny tři to mnohokrát přiznaly. Vývoj a vize mají výborné, chybí jen ty peníze na rozjetí výroby....

Radek Ondrášík
14. srpna • 14:22

Podivejte se jake maji produkty na trhu, jak jim klesaji prodeje na domacim i svetovem trhu. To jsou fakta a jsou dana nabidkou, kteoru zakaznici uz proste nechteji. Odobry jsou jednou z casti problemu, ale ne tou hlavni.

DaewooMaster
16. srpna • 13:39

Vždyť to není pravda, tyhle Vaše soukromé teorie. Na největším evropském trhu (Rusko) je Chevrolet stále jasná jednička ze všech importovaných značek. U nás jsou na tom letos prodeje Chevroletu oproti ostatním značkám nejlépe, co kdy v historii byly a není to už jenom Matiz/Spark, ale i Aveo a Cruze také určitě poroste. Ostatně Insignia, Cruze nebo nová Astra, to jsou jasné úspěchy GM a nejen v Evropě... A ohledně toho Vašeho "klesání" - dnes klesají prodeje téměř všem automobilkám, jak jste možná takticky přehlédl, nicméně např. na největším světovém trhu (Čína) prodal GM za prvních 7 měsíců letošního roku o 42,8% aut více jak loni a tendence je to stoupající, protože jen za červenec to bylo o 77,7% víc... Celosvětové se přitom jedná za první půrok 2009 v případě GM o propad o 22% oproti loňsku, jenže třeba u Toyoty je to 26%.

Honza
14. srpna • 12:01

Ano někde je potřeba začít a je tohle ta správná cesta? Není lepší začít vylepšením toho stávajícího? Automobilky brečí, že nemají odbyt, hmm a tohle je vytrhne? Rozhodně má budoucnost vylepšování aut jako je i10 , C1 než furt omílat dokola na téma Lexus a podobné hybridy. Aby to nebylo jen další falešné plnění norem, kdy automobilka abyse vešla do jakýchsi limitů musí vyrábět i vozy, které miň zatěžují prostředí. To že je skoro nikdo nekupuje je věc další...Myslím, že při vyslovení slova eko , ekologický spousta lidí přestává vidět věci okolo a nepřipouští si souvislosti nekdy až začne přemíšlet iracionálně. Chce to trochu přistupovat k tomu hladněji. Jinak stím airbagem to není dobré přirovnání, pokud je někdo malej ustřelímu to hlavu dnes i jako před 10ti lety :-\

MichalPolan
14. srpna • 12:49

Naopak, u větších vozidel má snižování spotřeby a zejména emisí mnohem větší smysl a účinek, než u miniaut. U těch totiž není už kam jít, veškerá změna se projeví přinejmenším slabě, spíš nevýrazně.
Dále - u malého auta by nasazení jakékoli drahé ekologické technologie znamenalo zvýšení ceny nad mez, kterou jsou jejich kupci ochotni do nich investovat a jejich prodeje by šly úplně k nule.
Výroba ekologických mutací mikro a malých aut není falešným plněním norem, když jejich prodejnost je mizivá ve srovnání s ostatními modely? Mimochodem, důvodem je opět, pro změnu, cena.
Myslím, že při vyslovení slova elektro, hybrid spousta lidí přestává vidět věci okolo a nepřipouští si souvislosti, někdy začne přemýšlet až iracionálně. Chce to přistupovat k problému trochu chladněji, s rozvahou a přehledem. Jde o více, než jen emise. Jde o snižování závislosti na ropě, dovážené z oblastí ohrožovaných nestabilitou vlád, hnutí a myšlení lidí.
Airbag je naopak velmi dobré přirovnání. Také prvně přišel do luxusních vozů za drahé peníze, více jich bylo dokonce i v této třídě jen za extrémní příplatky. Dnes je máme i v nejmenších autech. Neznám případy, že by airbag někomu "ustřelil hlavu", pokud se nejednalo o chybu toho člověka - nepřipoutání nebo usazení malého dítěte na místo s airbagem, aniž by byl vypnutý.
Mohl bych s vámi polemizovat donekonečna, k ničemu by to stejně nevedlo. Já si své informace pracně získával během studia a výzkumu na škole, kdy jsem se právě problematikou elektromobilů a full-hybridů zabýval.

Honza
14. srpna • 14:23

S tím velká mala auta nesouhlasím.Velká luxusní auta mají už dost pokročilé motory. Takže tam už procentuálně nejde s spotřebou dolů tolik sklepat dolů. U malých aut se používají "staré" motory, málo elektroniky pro přípravu směsi, aby to bylo levné. Celkově by tam šlo jít víc, takže u malého auta by spotřeba mohla jít o ½ a u velkého jen o 1/5 . Prostě u malého třeba o 3 -4 litry a velkého zase jen o 2-3 litry. Protože to malé zajistě nalétá v městském provozu víc kde by to bylo lepší.
Slabý motor má hold velký rozdíl spotřeby mezi zátěží a "průměrnou kombinovanou" spotřebou která se uvádí papírově. Běžně tyto auta když do nich vleze rodina a nákup mají spotřebu blížící se 9l/100km. Takže jedno prodané C1 z 0,9 turbo, bude pozitivnější než jedno MPV na elektriku. Viz jak spočítali kolik spalin je potřeba (elektrárna) na pohon elektrického Smartu o neznělo také hezky. Prostě sem pesimista , to že by z „luxusních“ aut to prosáklo do střední, nebo nižší třídy pochybuji. Airbag a jiné věci tam natlačili pojišťovny a vlády. Pokud by tomu tak, bylo kdy můžeme čekat příchod titanu, karbonu, keramiky do nižších tříd? Řekl bych že nikdy... to samé bude platit o solidních bateriích a elektromotorech.

Doporučujeme

Články odjinud