GM představil nabíječky pro Chevrolet Volt

U General Motors nás bohatě zásobují informacemi o Voltu, tentokrát přestavil jeho nabíječky. Vůz se přitom na trhu jen tak neobjeví.

Na tomto místě jsme vás informovali o tom, že to zatím vypadá, že nový Chevrolet Volt bude dosahovat průměrné kombinované spotřeby 1 l/100 km. Problém ovšem je, jak porovnávat elektromobil, u něhož plní spalovací motor pouze funkci prodloužení dojezdu a jinak jej pohání čistě elektrická síla, s běžnými vozy s přímým pohonem spalovacím motorem. Proto si musíme počkat na novou metodiku, která je údajně již v přípravě a pomůže snad lépe zhodnotit skutečnou energetickou bilanci.

Ačkoli se Volt do prodejů dostane teprve na sklonku příštího roku, již nyní pro něj General Motors představil domácí nabíječky. Jedná se o dva druhy. Ta první pracuje s napětím 120V, bude ji možno zapojit prakticky do každé zásuvky v domě a její kompaktní konstrukce umožní přepravu ve voze. Druhá pak využívá 240V, ovšem vyžadovat bude pevnou instalaci například v garáži. Výkonnější nabíječka pochopitelně vůz k jízdě připraví rychleji, ale u GM respektují různé požadavky různých zákazníků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Slabší nabíječka může pracovat s proudem 12 A, pokud by vám to však bořilo dům, lze ji přepnout na 8 A. Ta výkonnější pracuje na 16 A, což je maxium, co elektroinstalace Voltu snese. Na koncích alternativně rovného, nebo vinutého, jasně oranžového kabelu se nachází unifikovaná zástrčka s označením J1772, při jejíž konstrukci bylo myšleno především na bezpečnost. Podle Geryho Kissela, jenž projektu Volt velí, přežije například i to, když ji řidič omylem přejede. Volt se dokonce nerozjede ve chvíli, kdy je konektor připojen, čímž se i opravdu hodně hloupý Američan vyhne posměchu z jízdy s oranžovým ohonem...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Obě nabíječky jsou dobře chráněny proti povětrnostním vlivům, takže lze oba systémy bez obav používat venku. Pro potřeby čištění lze konektory dokonce bez obav omývat vodou. Ačkoli byly obě nabíječky předvedeny v chodu a během prezentace bez problému dobíjely předprodukční prototypy, lze předpokládat, že během příštího roku ještě doznají drobných změn. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nabíjení Chevroletu Volt v praxi
Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 61 368 km
Cena: 119 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2014
Stav: 8 309 km
Cena: 210 000 Kč
Chevrolet Matiz 0.796
Rok výroby: 2008
Stav: 80 100 km
Cena: 40 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků