GKN eAxle: Technika z Porsche 918 Spyder pro běžná auta

Společnost GKN má na svědomí mnoho zajímavých technických řešení (například systém pohonu všech kol ve Fordu Focus RS) a jednou z oblastí, kterou se zabývá, je také elektrický pohon. GKN vyvinulo dvoustupňovou převodovku určenou pro elektromotor, kterou použilo třeba Porsche u modelu 918 Spyder a aktuálně představuje novou evoluci stejného systému (eAxle), který míří na běžné automobily.

Video | Ford | Sportovní auta | Hatchbacky | První svezení | Ford Focus

Ford Focus RS poprvé na vlastní kůži: Čekání se téměř jistě vyplatilo  

Na rozdíl od Porsche 918 Spyder pracuje zjednodušená verze pouze s jednostupňovým převodem. Díky tomu je menší, lehčí (váží 20,9 kg) a především také dostatečně levná, aby se automobilkám vyplatilo tento systém nasadit u běžných modelů.

Jako takové typické použití nejnovější verze systému eAxle uvádí GKN vůz segmentu C s výkonem 100 kW (136 k), který by díky nasazení této novinky mohl dostat dalších 65 kW (88 k), čímž se samozřejmě zlepší dynamika a produkce emisí CO2 má klesnout zhruba o padesát procent. Ve vyšších rychlostech odpojí eAxle za pomoci zubové spojky elektromotor od nápravy.

SUV | Autosalony | Premiéry | Hybridy | Kia

Kia už má také svůj hybrid. Jmenuje se Niro a je to SUV

Jaké konkrétní automobilky by tento systém mohly v budoucnu využít, to GKN neuvádí. Vzhledem k rozvoji hybridů se ale nějakého praktického využití určitě brzy dočkáme. 

Klepněte pro větší obrázek
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků