GKN eAxle: Technika z Porsche 918 Spyder pro běžná auta

Společnost GKN má na svědomí mnoho zajímavých technických řešení (například systém pohonu všech kol ve Fordu Focus RS) a jednou z oblastí, kterou se zabývá, je také elektrický pohon. GKN vyvinulo dvoustupňovou převodovku určenou pro elektromotor, kterou použilo třeba Porsche u modelu 918 Spyder a aktuálně představuje novou evoluci stejného systému (eAxle), který míří na běžné automobily.

Video | Sportovní auta | Hatchbacky | Ford | První svezení | Ford Focus

Ford Focus RS poprvé na vlastní kůži: Čekání se téměř jistě vyplatilo  

Na rozdíl od Porsche 918 Spyder pracuje zjednodušená verze pouze s jednostupňovým převodem. Díky tomu je menší, lehčí (váží 20,9 kg) a především také dostatečně levná, aby se automobilkám vyplatilo tento systém nasadit u běžných modelů.

Jako takové typické použití nejnovější verze systému eAxle uvádí GKN vůz segmentu C s výkonem 100 kW (136 k), který by díky nasazení této novinky mohl dostat dalších 65 kW (88 k), čímž se samozřejmě zlepší dynamika a produkce emisí CO2 má klesnout zhruba o padesát procent. Ve vyšších rychlostech odpojí eAxle za pomoci zubové spojky elektromotor od nápravy.

SUV | Autosalony | Premiéry | Hybridy | Kia

Kia už má také svůj hybrid. Jmenuje se Niro a je to SUV

Jaké konkrétní automobilky by tento systém mohly v budoucnu využít, to GKN neuvádí. Vzhledem k rozvoji hybridů se ale nějakého praktického využití určitě brzy dočkáme. 

Klepněte pro větší obrázek
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků