Ginetta G60: supersport s motorem z Mustangu

Britský malosériový producent sportovních automobilů Ginetta Cars představuje vlajkovou loď svého stávajícího programu.

Vozy Ginetta se vyrábějí již bezmála půl století a stále patří k unikátům (alespoň co se počtů vyráběných strojů týče). Nicméně vedení společnosti myslí také na současné trendy, takže například před třemi lety oznámilo, že hodlá vyrábět elektrické provedení svého kupé Ginetta G50. Novinkou nejžhavější se ale stává premiéra špičkového modelu značky. Nese označení G60 a po více než 20 lety jde o vůbec první vůz značky s motorem uprostřed (zatím poslední takovou Ginettou byl model G32 z osmdesátých let, postavený na základě Fordu Eskort).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ginetta G60, nový špičkový typ značky

Série Ginetty G60 bude omezena na pouhých pět desítek vozů, z nichž každý svého nového majitele přijde v přepočtu na téměř 2 miliony Kč. Jde vlastně o zásadním způsobem přepracovanou konstrukci Farbio GTS, neboť Ginetta firmu Farbio letos v březnu koupila. Konstrukce karoserie tvořená nosnou rourou a uhlíkovými kompozity byla zásadním způsobem přepracována, ale její výhodou má být i nadále nízká hmotnost (výchozí Farbio GTS vážilo jen 1 048 kg!). 
 
Výroba se přesunula z Bathu do nové továrny Ginetty v Garforthu (Leeds). V oficiálním vyjádření Ginetty byla celá konstrukce vozu vyztužena a přizpůsobena snadnější výrobě, nové jsou povrchové karosářské díly i pozice řidiče za volantem. Ginetta G60, což je v současnosti skutečnou výjimkou, určena těm řidičům, kteří si chtějí vychutnat skutečně rychlou jízdu a přímý kontakt s vozem i okolím, takže ve výbavě nenajdeme posilovač řízení, ABS ani žádné další elektronické systémy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ferbio GTS, výchozí konstrukce nové Ginetty G60

O pohon vzu Ginetta G60 se stará vidlicový šestiválec 3,7 l z amerického vozu Ford Mustang (ano, velmi podobným způsobem se kdysi zrodily legendární vozy AC Cobra, britské sporťáky s velkými americkými motory). Jde přitom o prakticky stejné jednotky, které pohánějí závodní speciály Ginetta G55. Dosahuje výkonu 314 koní (231 kW), což je méně než u někdejšího Farbia GTS 400 s kompresorem, nicméně jízdní výkony mají být podobně působivé. Ginetta G60 údajně zrychlí z klidu na 96 km/h za méně než 4 s a dosáhne rychlosti přes 265 km/h.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 042 km
Cena: 205 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2010
Stav: 147 523 km
Cena: 140 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 116 852 km
Cena: 160 000 Kč
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

dnes | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků