Ginetta G50: další elektrický supersport

Elektřina pokračuje ve své ofenzívě, a to i na poli sportovních automobilů. Britská továrnička Ginetta Cars, jež sportovní a závodní automobily staví již takřka půl století, totiž oznámila, že připravuje elektromobil na bázi svého nejnovějšího vozu G50. Podrobnosti nejsou známy, ale značka slibuje, že vůz G50 EV dosáhne rychlosti 193 km/h a na jedno nabití ujede přes 400 km. Tři akumulátory budou skrze elektromotr Zytek Engineering pohánět přímo kola zadní nápravy, což má zaručit jednoduchost systému a sportovní jízdní vlastnosti. Takto upravený vůz bude mít pouze tři vstupy: pro chladicí vodu, 300V a 12V.

Vozy Ginetta G50R a G50 Cup pro silniční i závodní využití jsou již v prodeji, ale provedení G50 EV se dosud nachází pouze ve stádiu testovaných prototypů.

Klepněte pro větší obrázek
Ginetta G50R
 
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků