Ginetta G50: další elektrický supersport

Elektřina pokračuje ve své ofenzívě, a to i na poli sportovních automobilů. Britská továrnička Ginetta Cars, jež sportovní a závodní automobily staví již takřka půl století, totiž oznámila, že připravuje elektromobil na bázi svého nejnovějšího vozu G50. Podrobnosti nejsou známy, ale značka slibuje, že vůz G50 EV dosáhne rychlosti 193 km/h a na jedno nabití ujede přes 400 km. Tři akumulátory budou skrze elektromotr Zytek Engineering pohánět přímo kola zadní nápravy, což má zaručit jednoduchost systému a sportovní jízdní vlastnosti. Takto upravený vůz bude mít pouze tři vstupy: pro chladicí vodu, 300V a 12V.

Vozy Ginetta G50R a G50 Cup pro silniční i závodní využití jsou již v prodeji, ale provedení G50 EV se dosud nachází pouze ve stádiu testovaných prototypů.

Klepněte pro větší obrázek
Ginetta G50R
 
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků