Gillet Vertigo.5 Spirit a Saker Rapx a Sniper: klenoty z Beneluxu

Z Holandska a Belgie přijíždějí dva nové sporťáky vozy, které jsou exotické již svým původem.

Nejprve si všimněme stroje Vertigo.5 Spirit. Jedná se již o pátou generaci původně závodního vozu modifikovaného do podoby vyhovující podmínkách provozu na pozemních komunikacích, které již od roku 1994 v omezených sériích vyrábí firma belgického závodníka Tonyho Gilleta.

Nejnovější verze se dočkala doplňkového označení Spirit a v Evropě by se měla začít prodávat ještě během tohoto měsíce. Standardní Gillet Vertigo.5 je osazen čtyřlitrovým šestiválcem vycházejícím z konstrukce Alfa Romeo, zatímco Vertigo.5 Spirit dostal osmiválec Maserati s objemem 4,2 l, suchou klikovou skříní a výkonem 426 koní (313 kW). V kombinaci s pohotovostní hmotností 1 000 kg novinka jistě zrychlí z klidu na 96 km/h podstatně dříve než standardní Vertigo.5 (3,26 s).

Důvodem tohoto předpokladu jsou především extrémní úspory hmotnosti, například celý prostorový skelet karoserie je vyroben z uhlíkových kompozitů a váží jen necelých 60 kg. Aerodynamické tvarování karoserie pramení z více než dvacetiletých zkušeností Tonyho Gilleta. Přepracované závěsy předních kol těží z předností konfigurace push-rod s horizontálním umístěním pružicích jednotek, nové čtyřpístkové třmeny dodává společnost AP Racing.

Cena Vertiga.5 Spirit zatím není nebyla oznámena.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Gillet Vertigo.5 Spirit

V Holandsku představila společnost Saker dva nové sportovní modely Rapx a Sniper. Na rozdíl od Vertiga.5 Spirit jsou oba určeny výhradně k použití na závodních tratích. Oproti starším konstrukcím Saker jsou novinky podstatně lehčí, dvoulitru Subaru zůstal zachován, ale nově si lze připlatit za převodovku se sekvenčním řazením.

Stroje byly vyvinuty pro potřeby amatérských závodníků, jednoduchá a lehká stavba umožnila stlačit prodejní cenu těchto strojů na nějakých 50 000 eur, což není rozhodně špatná zpráva. Stroje Saker Rapx a Sniper mají být nabízeny také v zámoří, nicméně pro značku Saker zůstanou stěžejními trhy evropské. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Saker Rapx a Sniper


 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Subaru Impreza 1.994
Rok výroby: 2010
Stav: 45 047 km
Cena: 145 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2006
Stav: 56 903 km
Cena: 155 000 Kč
Subaru XV 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 73 978 km
Cena: 320 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek