Giganti se domluvili na podpoře vodíku. Třeba BMW a Shell

Během Světového ekonomického fóra ve švýcarském Davosu byla ustanovena "vodíková rada". Jejími členy je třináct předních světových firem.

Prosadit vodík jako klíčové řešení energetické transformace si dává za cíl "Světová vodíková rada", jejíž první zasedání se konalo během ekonomického fóra v Davosu.

V současné době v tomto společenství zasedá 13 generální ředitelů a členů správních rad průmyslových a energetických společností. Zastupují Air Liquide, Alstom, Anglo American, BMW, Daimler, Engie, Hondu, Hyundai, Kawasaki, Royal Dutch Shell, Linde, Total a Toyotu.

Zajímavosti | Elektromobily | Toyota | Palivo

Vodíková Toyota Mirai se představuje i v evropské verzi. Stovku dá za 9,6 s

Společnosti se v prohlášení zavázaly snížit světovou teplotu o dva stupně Celsia díky zvyšování investic do vývoje a komercionalizace vodíku a palivových článků. Celková hodnota těchto investic se v současné době odhaduje na 1,4 miliardy eur ročně.

"Jsme přesvědčeni, že vodíkové automobily a automo ily s palivovým článkem mohou být jádrem energetického systému," uvedl například Seiji Kuraishi, výkonný prezidenty Hondy Motor.

Manažeři současně vyzvali představitele států, aby nachystali plány investic do vodíkové infrastruktury ve velkém měřítku.

Vodík jako budoucnost automobilové dopravy vidí nejen představitelé výše jmenovaných společností. Jeho masivní nástup předpověděli nedávno v průzkumu KPMG manažeři většiny firem působících v automobilovém průmyslu. 

BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 142 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 147 579 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 45 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 10 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků