Giganti se domluvili na podpoře vodíku. Třeba BMW a Shell

Během Světového ekonomického fóra ve švýcarském Davosu byla ustanovena "vodíková rada". Jejími členy je třináct předních světových firem.

Prosadit vodík jako klíčové řešení energetické transformace si dává za cíl "Světová vodíková rada", jejíž první zasedání se konalo během ekonomického fóra v Davosu.

V současné době v tomto společenství zasedá 13 generální ředitelů a členů správních rad průmyslových a energetických společností. Zastupují Air Liquide, Alstom, Anglo American, BMW, Daimler, Engie, Hondu, Hyundai, Kawasaki, Royal Dutch Shell, Linde, Total a Toyotu.

Zajímavosti | Elektromobily | Palivo | Toyota

Vodíková Toyota Mirai se představuje i v evropské verzi. Stovku dá za 9,6 s

Společnosti se v prohlášení zavázaly snížit světovou teplotu o dva stupně Celsia díky zvyšování investic do vývoje a komercionalizace vodíku a palivových článků. Celková hodnota těchto investic se v současné době odhaduje na 1,4 miliardy eur ročně.

"Jsme přesvědčeni, že vodíkové automobily a automo ily s palivovým článkem mohou být jádrem energetického systému," uvedl například Seiji Kuraishi, výkonný prezidenty Hondy Motor.

Manažeři současně vyzvali představitele států, aby nachystali plány investic do vodíkové infrastruktury ve velkém měřítku.

Vodík jako budoucnost automobilové dopravy vidí nejen představitelé výše jmenovaných společností. Jeho masivní nástup předpověděli nedávno v průzkumu KPMG manažeři většiny firem působících v automobilovém průmyslu. 

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků