Ghosn vykročil do Ruska ve stopách Napoleona, stal se šéfem AvtoVAZu

Carlos Ghosn, šéf aliance Renault-Nissan,byl jmenován předsedou správní rady automobilky AvtoVAZ. Aliance tak posílila kontrolu nad největším ruským producentem automobilů, který mimo jiné vyrábí vozy značky Lada.

Bývalý předseda AvtoVAZu Sergej Chemezov se stal místopředsedou, uvedl ve svém prohlášení Renault. Správní rada AvtoVAZu má nyní 15 členů, dříve jich bylo 12. Je v ní devět zástupců aliance Renault-Nissan.

Ghosnovo jmenování je součástí dohody, podle níž budou Renault a Nissan vlastnit většinu akcií v joint-venture se společností Russian Technologies. Tento společný podnik bude od poloviny roku 2014 vlastnit 74,5 procenta automobilky AvtoVAZ.

Renault získal 25 procent automobilky AvtoVAZ v roce 2008. Tehdy zvítězil nad silnými konkurenty General Motors a Fiat. I tito giganti měli o ruskou automobilku velký zájem.

Ghosn si od převzetí AvtoVAZu slibuje, že pomůže alianci zlepšit prodeje jejích vozů v Rusku. V této zemi sílí střední třída a vozový park je značně přestárlý. Představitelé Renaultu a Nissanu zde vidí velký potenciál. Předpokládají, že prodeje automobilů budou v Rusku v příštích letech dramaticky růst.

Po setkání s akcionáři AvtoVAZu Ghosn řekl: “Aliance je připravena poskytnout svoje zdroje a znalosti. Vše potřebné k tomu, aby došlo k transformaci AvtoVAZu v prvotřídního světového výrobce aut.”

Očekává se, že hlavní závod AvtoVAZu v Togliatti bude v roce 2017 opouštět vice než dvojnásobek vozů. Podle nejvyššího výkonného manažera ruské automobilky Igora Komarova to bude 1,2 milionu vozů.

Po květnu letošní prodeje vozů automobilky AvtoVAZ a alliance Renault-Nissan (včetně vozů prémiové značky Infiniti) v Rusku spadly o 5 procent na 333 841 kusů. Uvedla to v Moskvě sídlící Asociace evropského byznysu (AEB).
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2010
Stav: 117 453 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 130 119 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 152 372 km
Cena: 40 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků