GF7 je další koncept létajícího auta. Prototyp se má vznést do čtyř let

V nedávné milosti se objevilo hned několik konceptů a prototypů létajících automobilů. Zmínit můžeme například společnost Terrafugia nebo slovenský Aeromobil 2.5 představený na podzim minulého roku. Dnes tu máme další takový pokus. Ten je sice pouze ve fázi počítačových návrhů, do čtyř let by se ovšem měl stát skutečností a cíle si rozhodně neklade malé.

Zajímavosti | Technika | Fascinace

Podívejte se na slovenský prototyp létajícího auta video

Létající auto nese označení GF7, přičemž na svědomí ho má designér Greg Brown a inženýr Dave Fawcett. Přesně řečeno se jedná o létající plug-in hybridní automobil, který pro jízdu po silnici používá elektromotor, let obstará proudový motor. GF7 je čtyřmístný stroj schopný doletět až 1600 km, maximální rychlost údajně pokoří 800 km/h.

Elektromotor v kombinaci s 50 kWh akumulátory zařídí nejvyšší rychlost na silnici 160 km/h, dojezd se podle plánů bude pohybovat v rozmezí 129 až 193 km/h. Elektrický pohon zároveň pomůže při nabírání vzletové rychlosti. Myšlenka je taková, že bude proudový motor schopen za letu zároveň dobíjet akumulátory, takže by posádka čistě teoreticky měla mít po přistání plně nabito a mohla by pokračovat po silnici dále bez nutnosti zastavení.

Zajímavosti | Video | Technika

V USA se těší na létající auta. Potřebují ale dráhu delší než turbolet

GF7 potřebuje ke vzletu dráhu dlouhou 760 m, pohybovat se údajně bude ve výšce až 12 000 m, rozpětí křídel činí sedm metrů. Autoři tohoto projektu doufají, že se jim povede do čtyř let uvést funkční prototyp. Případní zájemci se musí ale připravit na dost vysokou pořizovací cenu. Aktuálně se mluví o částkách přesahujících v přepočtu šedesát milionů korun.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků