Genty Akylone: neznámý supersport z francouzské pustiny

Dosud na poli automobilizmu prakticky neznámá značka Genty se svojí stavbou Akylone zařadila do společnosti odvážných nováčků… (+ video)
Seznam kapitol
  1. Genty Akylone
  2. Fotogalerie

O unifikaci automobilů, ztrátě identity značek a dalších atributech globalizovaného průmyslu si můžeme myslet ledascos. Nicméně je třeba připustit, že ve sférách luxusních a sportovních vozů se stále častěji setkáváme s nejrůznějšími individuálními a malosériovými stavbami, a to i z dílen velmi málo známých dílen.

Další do party

Pokud jde o supersporty, z poslední doby si vzpomeneme třeba na SSC Tuatara Jaroda Shelbyho (s Carrollem jen shoda jmen), C2P Automotive MC1 z pera Fordova designéra Davida Hiltona, jihokorejskou Spirru firmy Oullim Group nebo na „polské Lambo“ Arrinera.

Novinkou v této společnosti se stává dosud neznámá firma Genty Automotive z francouzského Saint Yorre (podle map to bude zřejmě celkem pusté místo…), jež nyní představila svůj supersportovní model Akylone. Ačkoli zároveň dodala několik fotografií, jež by teoreticky mohly vypadat jako snímky skutečného auta, věc se má zřejmě i v tomto případě tak, že půjde o projekt v neznámé fázi konstrukce, o jehož realizovatelnosti rozhodne teprve čas.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Tak či onak, u Genty se velkých gest nebojí. Jejich prvotina má disponovat karoserií složenou z kombinace hliníkových slitin a uhlíkových kompozitů či keramickými brzdami. O pohon supervozu Akylone s pohotovostní hmotností 1 100 kg se má postarat před zadní nápravou podélně uložený vidlicový osmiválec 4,8 l blíže neurčeného původu, jenž má dávat „přes 1 000 hp“, tedy alespoň 1 014 koní (746 kW), a točivý moment 1 273 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

V kombinaci se sedmistupňovou, sekvenčně řazenou převodovkou delegující točivý moment na kola zadní nápravy má Genty Akylone zrychlit z klidu na 100 km/h za 2,7 s a dosáhnout rychlosti 354 km/h. Cenovku od nás zatím samozřejmě nečekejte. Pokud se Akylone dočká alespoň fáze prototypu, mohlo by v této sérii vzniknout tak 20 automobilů. Jak to s jeho budoucností vidíte vy?

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Genty Akylone
  2. Fotogalerie
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků