Genty Akylone: neznámý supersport z francouzské pustiny

Dosud na poli automobilizmu prakticky neznámá značka Genty se svojí stavbou Akylone zařadila do společnosti odvážných nováčků… (+ video)
Seznam kapitol
  1. Genty Akylone
  2. Fotogalerie

O unifikaci automobilů, ztrátě identity značek a dalších atributech globalizovaného průmyslu si můžeme myslet ledascos. Nicméně je třeba připustit, že ve sférách luxusních a sportovních vozů se stále častěji setkáváme s nejrůznějšími individuálními a malosériovými stavbami, a to i z dílen velmi málo známých dílen.

Další do party

Pokud jde o supersporty, z poslední doby si vzpomeneme třeba na SSC Tuatara Jaroda Shelbyho (s Carrollem jen shoda jmen), C2P Automotive MC1 z pera Fordova designéra Davida Hiltona, jihokorejskou Spirru firmy Oullim Group nebo na „polské Lambo“ Arrinera.

Novinkou v této společnosti se stává dosud neznámá firma Genty Automotive z francouzského Saint Yorre (podle map to bude zřejmě celkem pusté místo…), jež nyní představila svůj supersportovní model Akylone. Ačkoli zároveň dodala několik fotografií, jež by teoreticky mohly vypadat jako snímky skutečného auta, věc se má zřejmě i v tomto případě tak, že půjde o projekt v neznámé fázi konstrukce, o jehož realizovatelnosti rozhodne teprve čas.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Tak či onak, u Genty se velkých gest nebojí. Jejich prvotina má disponovat karoserií složenou z kombinace hliníkových slitin a uhlíkových kompozitů či keramickými brzdami. O pohon supervozu Akylone s pohotovostní hmotností 1 100 kg se má postarat před zadní nápravou podélně uložený vidlicový osmiválec 4,8 l blíže neurčeného původu, jenž má dávat „přes 1 000 hp“, tedy alespoň 1 014 koní (746 kW), a točivý moment 1 273 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

V kombinaci se sedmistupňovou, sekvenčně řazenou převodovkou delegující točivý moment na kola zadní nápravy má Genty Akylone zrychlit z klidu na 100 km/h za 2,7 s a dosáhnout rychlosti 354 km/h. Cenovku od nás zatím samozřejmě nečekejte. Pokud se Akylone dočká alespoň fáze prototypu, mohlo by v této sérii vzniknout tak 20 automobilů. Jak to s jeho budoucností vidíte vy?

 

Následující kapitola
Ford Mondeo 1.8
Rok výroby: 2005
Stav: 124 553 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 0
Rok výroby: 2006
Stav: 149 544 km
Cena: 65 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 48 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků