Gentlemanů moc není: když poškodíme cizí vůz, většinou ujedeme

Člověk se vrací ke svému autu na parkovišti a čeká ho nemilé překvapení: jeho vůz je odřený, chybí mu zrcátko nebo má promáčklý blatník... Tuto zkušenost má podle průzkumu společnosti IBRS více než než polovina řidičů.

Pro poškozeného to obvykle znamená, že zatne zuby a opravu si zaplatí z vlastní kapsy, protože ve dvou třetinách případů se viník nepřihlásí a ujede. Průzkum odhalil smutnou skutečnost, že lísteček s kontaktem na viníka nehody našlo za oknem svého vozu jen osm procent řidičů. Společnost IBRS dělala průzkum pro pojišťovnu Direct mezi pětistovkou motoristů.

 

Malé „parkovací“ škody 75 procent řidičů  pojišťovně nehlásí

 

Když se IBRS ptal naopak na chování respondentů v případě, že by sami podobnou nepříjemnost způsobili, statistika vypadla rázem jinak – celkem 44 procent dotázaných by nechalo u poškozeného vozu kontakt pro jeho majitele, aby se s ním mohli patřičně vypořádat. Dalších patnáct procent motoristů dokonce uvedlo, že by na majitele poškozeného auta sami počkali. A jisté uznání – alespoň za upřímnost – zasluhuje těch 37 procent dotázaných řidičů, kteří přiznali, že kdyby cizí auto poškodili, jednoduše by ujeli…

Malé „parkovací“ škody naprostá většina řidičů (75 procent) pojišťovně nehlásí a raději opravu škody uhradí ze svého, protože se obávají ztráty bonusu. Jen dvaadvacet procent respondentů hlásí pojišťovně všechny škody bez ohledu na to, co stojí.

Zdroj: E15.cz

 

Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2003
Stav: 172 195 km
Cena: 92 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 11 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků