General Motors zavede středový airbag

Pokud byste již nevěděli, kam by výrobci měli „zašít“ další airbag, GM má řešení: dají jej mezi přední sedadla (+ video)

Ochranné vzduchové vaky, pro něž se vžilo nepříliš české, ale o to stručnější pojmenování airbagy, nás ve větší míře provázejí již od poloviny devadesátých let a letos slaví své třicáté výročí. Zprvu se nacházely především ve volantu a v palubní desce před spolujezdcem, aby je záhy doplnily vaky v okrajích opěradel nebo ve dveřích. Další ochranu před bočním nárazem znamenaly okenní airbagy záclonového typu, přičemž u většiny moderních vozů dnes číhá vak před koleny řidiče, aby je ochránil před poraněním od spodní části palubní desky. Ale tím to nekončí.

Klepněte pro větší obrázek

Teprve předloni například automobilka Ford oznámila, že do svých vybraných modelů začne brzy instalovat také bezpečnostní pásy s vestavěnými airbagy. V tažení vzduchových polštářů nyní dále pokračuje americký koncern General Motors, který představuje další airbag mezi předními sedadly. Nafukuje se z vnitřní strany řidičova opěradla a jeho cílem je pokud možno udržet tělo řidiče na svém místě i při bočním nárazu z levé strany, resp. zabránit jeho kolizi se spolujezdcem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novinka se má stát v modelovém roce 2013 standardní výbavou amerických modelů Chevrolet Traverse, GMC Acadia nebo Buick Enclave, vybavených sedadly s elektrickým ovládáním. Představitelé koncernu GM prý na základě výzkumu výsledků bezpečnostního úřadu NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) zjistili, že v letech 2004 až 2009 skončilo 11 % všech bočních střetů upoutaných řidičů, což by měl právě nový airbag omezit. General Motors tuto součást vyvíjel po tři roky ve spolupráci s dodavatelem dílů firmou Takata.

Klepněte pro větší obrázek

 

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 224 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků