General Motors válí v Číně, letos tam prodal již 2 miliony aut

Koncern General Motors prošel docela nedávno řízeným bankrotem a aby se alespoň takto udržel nad vodou, musel si od amerických občanů půjčit desítky miliard dolarů. K tomu muset rušit některé své značky, zavírat továrny, prodávat své dceřinné firmy a propouštět zaměstnance.

Zní to jako příběh pořádného „losera”, ale realita nikdy není černobílá. Určitě zůstává pravdou, že GM má na spoustě trhů problémy s uplatněním, minimálně o jednom to ale rozhodně neplatí. A je to hned trh vůbec největší, čínský.

GM v Číně boduje dlouhodobě a jeho růst se zdá být k nezastavení. V roce 2007 se stala americká firma prvním výrobcem, který prodal na tamním trhu přes milion aut za rok (přesně jich bylo 1 031 974) a loni se prodeje vyšplhaly aź k úchvatným 1 826 424 prodaným autům. A letos? Máme za sebou teprve deset měsíců roku a GM zdolal další rekord, v Číně letos prodal již přes 2 miliony aut.

Odbyt navíc stále roste dvouciferným tempem. Je za říjen činily čínské prodeje GM 199 641 aut, což je o 19,6 procenta lepší číslo než za stejné období loňského roku. Celkové letošní prodeje firmy v Číně by tak mohly povyskočit až k metě 2,5 milionu kusů.

Asijské úspěchy GM by firmě mohly pomoci zpátky na vrchol, nevíme však, jak moc je pro ni tato situace finančně prospěšná. Auta jednak v Číně nejsou zrovna nejdražší a pak musejí být vyráběna vždy pod záštitou tamních firem, které budou jistě inkasovat významnou část příjmů. Ztrátová aktivita to pro koncern jistě nebude, ale mohlo by se klidně stát, že čínské úspěchy nebudou s to ani pořádně kompenzovat neúspěchy jinde...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Malá ukázka z čínské nabídky značek GM. Jak vidno, od té evropské příliš lišit nebude...
Chevrolet Aveo 1.399
Rok výroby: 2006
Stav: 70 455 km
Cena: 65 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 150 976 km
Cena: 180 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.796
Rok výroby: 2011
Stav: 89 533 km
Cena: 205 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 8 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků