General Motors má zájem o autonomní systémy společnosti Google

Zatímco General Motors uvede první náznaky autonomního řízení v příplatkovém systém Supercruise příští rok u značky Cadillac, Google má auta, která jezdí úplně sama, už od roku 2009. A přestože GM plánuje vlastní Chevrolet Volt bez řidiče na rok 2016, do provozu se jen tak nedostane.

Americký automobilový gigant GM ale nyní projevil zájem o hlubší spolupráci právě se společností Google. „Vy nám dejte autonomní systém, my kolem něj uděláme auto.“ Zhruba tak by se dala přeložit výzva General Motors směrem ke Googlu. O námluvách Googlu a GM informuje Bloomberg.

Bezpečnost | Život řidiče | Názory

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

GM připomíná, že dělá auta už sto let. „Velmi se zajímáme o to, jak bychom mohli fungovat společně,“ řekl na adresu možné spolupráce výkonný viceprezident GM. Google by se mohl soustředit na vývoj systému samočinné jízdy a nemusel by se zabývat vývojem auta jako takového. General Motors by pak dodával výrobní technologie a kapacity, vlastně by Googlu na oplátku vyrobil auto.

Samočinné řízení Googlu funguje v reálném provozu od roku 2009. Od té doby najezdila flotila dvaceti automobilů 2,7 milionu kilometrů. Google už má dokonce zkušenosti i s dopravními nehodami autonomních vozů. Google se zatím na adresu možné spolupráce s GM nevyjádřil.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Chevrolet Aveo 1.399
Rok výroby: 2006
Stav: 70 455 km
Cena: 65 000 Kč
Chevrolet Aveo 1.206
Rok výroby: 2008
Stav: 143 763 km
Cena: 50 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 150 976 km
Cena: 180 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků