General Motors je znovu největší automobilkou na světě, VW druhou

Po nemilosrdném úderu ničivého tsunami na Japonsko z jara letošního roku to bylo očekávatelné, nyní je to ale zřejmé: automobilka Toyota včetně svých značek Lexus, Hino nebo Daihatsu v prvním pololetí tohoto roku propadla v prodejích o 23 % na výsledných 3,37 milionů automobilů. Tato skutečnost do čela světové automobilové produkce vrátila americký koncern General Motors (za první pololetí 2011 po meziročním nárůstu o 8,9 % vyexpedoval 4,54 mil. vozů), který statistikám vládl několik desetiletí. Ale vyložený návrat ke starým časům to není. Na druhém místě nečekejte Ford Motor Company ani Chrysler, ale Volkswagen Group, jíž se od počátku roku na světových trzích podařilo udat 4,1 mil. vozů. Toyotě zatím patří třetí pozice.

Podle představitelů koncernu Toyota jedou od června její továrny v průměru na 90 % svých kapacit, přičemž na plný výkon se dostanou letos v listopadu. Do příštího března by navíc měly vyrobit 350 000 automobilů „nad plán“, což má pomoci vyřešit skluz dodávek. Odhady ale nijak veselé nejsou. I když výrobní linky Toyoty naběhnou na plný provoz, bude trvat měsíce, než se auta dostanou k dealerům, potažmo zákazníkům, takže je možné, že v celoroční bilanci za rok 2011 bude mít Toyota nakonec problém předstihnout i VW…
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků