Gemballa zavírá, její majitel je stále nezvěstný

O produktech německé ladičské společnosti Gemballa jsme vás dosud průběžně informovali, jak se ale zdá, tato značka již bude patřit jen minulosti. V únoru letošního roku její zakladatel a majitel Uwe Gemballa zmizel během své návštěvy Jihoafrické republiky, následoval tajemný telefonát v angličtině (tedy v pro Gemballovu manželku neznámém jazyce) a policie pojala podezření, že byl unesen kvůli výkupnému. Stále jsou však ve hře i jiné důvody včetně přílišných dluhů, jejichž úhradě se majitel firmy chtěl vyhnout - manželka Gembally mu v návaznosti na zmíněný telefonát převedla z firemního účtu částku 1 milion Eur, které následně zmizely stejně jako sám Gemballa. Zda se staly výkupným, které Gemballovi ke svobodě očividně nepomohlo, nebo jeho klíčovým aktivem pro další spokojený život na jihu Afriky, to nikdo neví. Firma se každopádně bez této hotovosti stala insolventní a následovala nucená správa ze strany německých orgánů.

Od té doby se nic nezměnilo, samotná společnost Gemballa tak před několika dny po svém třicetiletém fungování zanikla. Během této doby zde vznikla řada často až extrémních projektů a žádné Ferrari či Lamborghini si před Uwem nemohlo být jisté, Gemballa upravoval nejen exteriér těchto strojů, ale též jejich výkony. Zavření továrny bude smutným krokem pro řadu šejků, sportovců, bankéřů, ale i dalších přízvnivců mnohdy extrémních kreací německého snílka...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Gemballa MIG-U1: jedna z nejextrémnějších Gemballových úprav na bázi Ferrari Enzo
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků