Gemballa MIG-U1: soukromá stíhačka

Dvorní ladič vozů Porsche s názvem Gemballa nyní udělal výjimku a pohrál si s Enzem. A vzniklo z toho... Letadlo.

Gemballa tak chce zdůraznit, že se nevyzná jen v německých autech, ale stačí i na modifikace italských plnokrevníků. A malé cíle si neklade, za základ nového projektu MIG-U1 si vzala prestižní Ferrari Enzo a my vám nyní přinášíme zásadní informace a řadu snímků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novinka těží z předností italského dvanáctiválce, který však nyní dává výkon rovných 700 koní (515 kW), o dynamických parametrech však anály mlčí. Nově tvarovaná příď dostala na své spodní hraně pěkné „lízátko“, jež údajně zvýší přítlak na přední nápravě až o 35 kg, nevíme však, při jaké rychlosti.

Na první pohled je patrné rozšíření spodní části dveří a prahů s ohledem na instalaci účinného difuzoru, kterému ve snaze o ideální přítlak zadních kol asistuje široké přítlačné křídlo na zádi, jehož list při rychlostech nad 120 km/h mírně poklesne. Podběhy všech kol byly upraveny tak, aby přiváděly dostatek chladicího vzduchu k brzdovým kotoučům, modifikované boky se podepsaly na nárůstu celkové šířky vozu o 80 mm vpředu a o 100 mm vzadu. Chladicí vzduch k motoru je nabírán otvory po stranách za dveřmi a na střeše.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Tato bestie musí být při vysokých rychlostech tak nízko nad zemí, že se chvílemi zdá, jako by tahala břicho po asfaltu. Aby s ní však bylo možno jezdit i po běžných silnicích a překonávat obvyklé nerovnosti, lze si připlatit za instalaci elektrohydraulické soustavy, díky níž lze světlou výšku nastavit v rozmezí 45 mm. Gemballa MIG-U1 je opatřena litými ráfky o rozměru 10x19 vpředu a 13x20 vzadu, na nichž jsou nazuty pneumatiky 265/35, resp. 335/30.

Pamatováno je rovněž na pohodlí posádky, kterou mohou hýčkat navigační systém, DVD přehrávač, iPod nebo sedmipalcový dotykový monitor či audiosoustava o výkonu 950 Watt. Gemballa slibuje, že každý z plánované série vozů MIG-U1 bude skutečným originálem. Možná proto, že sám moc nepočítá s tím, že by vyrobil více než jeden...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Gemballa MIG-U1
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 123 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 75 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek