Gemballa MIG-U1: soukromá stíhačka

Dvorní ladič vozů Porsche s názvem Gemballa nyní udělal výjimku a pohrál si s Enzem. A vzniklo z toho... Letadlo.

Gemballa tak chce zdůraznit, že se nevyzná jen v německých autech, ale stačí i na modifikace italských plnokrevníků. A malé cíle si neklade, za základ nového projektu MIG-U1 si vzala prestižní Ferrari Enzo a my vám nyní přinášíme zásadní informace a řadu snímků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novinka těží z předností italského dvanáctiválce, který však nyní dává výkon rovných 700 koní (515 kW), o dynamických parametrech však anály mlčí. Nově tvarovaná příď dostala na své spodní hraně pěkné „lízátko“, jež údajně zvýší přítlak na přední nápravě až o 35 kg, nevíme však, při jaké rychlosti.

Na první pohled je patrné rozšíření spodní části dveří a prahů s ohledem na instalaci účinného difuzoru, kterému ve snaze o ideální přítlak zadních kol asistuje široké přítlačné křídlo na zádi, jehož list při rychlostech nad 120 km/h mírně poklesne. Podběhy všech kol byly upraveny tak, aby přiváděly dostatek chladicího vzduchu k brzdovým kotoučům, modifikované boky se podepsaly na nárůstu celkové šířky vozu o 80 mm vpředu a o 100 mm vzadu. Chladicí vzduch k motoru je nabírán otvory po stranách za dveřmi a na střeše.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Tato bestie musí být při vysokých rychlostech tak nízko nad zemí, že se chvílemi zdá, jako by tahala břicho po asfaltu. Aby s ní však bylo možno jezdit i po běžných silnicích a překonávat obvyklé nerovnosti, lze si připlatit za instalaci elektrohydraulické soustavy, díky níž lze světlou výšku nastavit v rozmezí 45 mm. Gemballa MIG-U1 je opatřena litými ráfky o rozměru 10x19 vpředu a 13x20 vzadu, na nichž jsou nazuty pneumatiky 265/35, resp. 335/30.

Pamatováno je rovněž na pohodlí posádky, kterou mohou hýčkat navigační systém, DVD přehrávač, iPod nebo sedmipalcový dotykový monitor či audiosoustava o výkonu 950 Watt. Gemballa slibuje, že každý z plánované série vozů MIG-U1 bude skutečným originálem. Možná proto, že sám moc nepočítá s tím, že by vyrobil více než jeden...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Gemballa MIG-U1
Audi A1 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 27 417 km
Cena: 193 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 130 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků